Найпоширеніші помилки при проведенні публічних закупівель у територіальних громадах

Найпоширеніші помилки при проведенні публічних закупівель у громадах: на що звернути увагу уповноваженим особам і рекомендації, як їх уникнути.

Найпоширеніші помилки при проведенні публічних закупівель у територіальних громадах

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Після запровадження воєнного стану в законодавство, яке регулює публічні закупівлі, було внесено багато змін. Так, на початку тендерні закупівлі практично припинили, закупівлі проводили переважно через укладення прямих договорів.

Лише в жовтні 2022 року, разом з ухваленням змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, конкурентні процедури закупівель повноцінно повернулися в систему ProZorro.

Для надання експертної консультаційної допомоги територіальним громадам було відібрано 24 територіальні громади, для яких, на базі даних системи ProZorro та модуля аналітики bi.prozorro, було здійснено оцінку відповідності проведених закупівель чинному законодавству.

Дослідження охопило широке коло питань проведення закупівель, зокрема:

  • планування;
  • визначення предмета закупівлі;
  • оприлюднення звітів про укладені договори;
  • проведення процедур відкритих торгів;
  • встановлення вимог до учасників;
  • проведення спрощених закупівель тощо. 

Загалом, опрацьовано результати проведених закупівель для 176 замовників у цих 24 громадах (структурні підрозділи сільських, селищних і міських рад, комунальні установи, заклади та підприємства громад), які протягом січня – травня 2023 року провели 13 364 закупівлі вартістю 838,8 млн грн. Кожна територіальна громада отримала детальний звіт з описом виявлених недоліків і порушень, рекомендаціями експертів, як їх усунути, а також порадами для побудови якісної закупівельної роботи в майбутньому. 

Найпоширеніші помилки, яких припускаються уповноважені особи, і рекомендації, як їх уникнути, узагальнено в Рекомендаціях щодо підвищення ефективності проведення публічних закупівель у територіальних громадах.

Найбільш поширені порушення у публічних закупівлях

  1. Неоприлюднення обґрунтувань технічних і якісних характеристик предмета закупівлі – 172 випадки;
  2. Порушення строків публікації передбачених законодавством документів – 157 випадків;
  3. Неправильне визначення коду CPV в оголошеннях про проведення процедур закупівель та у звітах про договори про закупівлю – 122 випадки;
  4. Порушення у плануванні закупівель – 101 випадок;
  5. Порушення у формуванні та оприлюдненні тендерної документації – 82 випадки.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3455

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34528

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5498

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
28914

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді