Моніторинг державних закупівель: приклади висновків ревізорів

До вашої уваги приклади висновків аудиторів, коли тендерна документація не відповідає вимогам Закону; супровідні документи містять помилки; процедура закупівлі вибрана неправомірно. Аналізуйте і не повторюйте порушень

Як аудитори моніторять закупівлі, відколи запрацювала нова редакція Закону

ОЛЕНА СТЕПАНОВА,

директорка ТОВ «СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ», Одеса

Для моніторингу закупівель держаудитслужбою не стали перешкодою ані новий закон, ані карантинний режим. Держаудитслужба своєї роботи не спинила. У підсумку — кількість випадків, коли аудитори виявляють порушення, лише збільшилася.

Як і коли проводять моніторинг закупівель

З моніторингом закупівель може зіткнутися кожен замовник. Органи контролю перевіряють закупівлі через власний електронний кабінет у Prozorro і моніторять їх на кожній стадії.

Що робити, коли ваша закупівля потрапляє під контроль аудиторів? Не панікувати і пройти урок Вищої школи Закупівельника, в якому експерти проаналізували порядок проведення моніторингу публічних закупівель, а саме — як його проводять, скільки він триває та коли його не проводять. І що важливо — пояснили, як себе поводити під час моніторингу із аудиторами. Адже потрібно бути готовим до різних випадків.

Розпочати моніторинг публічних закупівель може не тільки Держаудитслужба, а й її територіальні органи згідно з власними наказами.

Свій висновок про порушення процедури закупівлі Держаудитслужба може оприлюднити навіть на 15-й робочий день з дня оприлюднення рішення про початок проведення моніторингу закупівлі. І навіть за умови, якщо протягом проведення моніторингу аудитори не поставлять замовнику жодного запитання.

Перевірте, аби інформація у висновку повністю відповідала вимогам Закону № 922 та наказу Держаудитслужби від 23.04.2018 № 86.

А якщо впевнені в своїх діях — готуйтеся до захисту своїх інтересів у суді.

Чому ж замовники помиляються?

Причина 1. Неуважність

Чому так. Вимоги до змісту документів, як-от оголошення про проведення відкритих торгів, річного плану закупівель, звітів, містяться в різних статтях Закону про публічні закупівлі. Замовник має усі їх враховувати.

Топ-7 індикаторів ризику з найвищою умовною вагою

Причина 2. Невідповідність роботи на майданчиках і законодавчих вимог

Чому так. На майданчиках немає окремих полів, щоб внести всю ту інформацію, що вимагають положення Закону про публічні закупівлі.

Як аудитори моніторять закупівлі, відколи запрацювала нова редакція ЗаконуНа боці аудиторів продовжують працювати автоматичні індикатори ризиків. Тому ще раз зверніть увагу на Перелік автоматичних індикаторів ризиків, затверджених наказом Держаудитслужби від 11.09.2018 № 196.

Замовник не завжди може усунути допущене порушення під час процедури закупівлі. У більшості випадків це вже неможливо. Тож зазвичай за висновками про результати моніторингу процедури закупівлі (далі — висновок) доводиться відміняти оголошену закупівлю або, що гірше, — розривати вже укладений договір.

Не потрапити у схожу ситуацію допоможуть приклади висновків аудиторів. Ознайомтеся з описом виявлених порушень — зможете скласти власну тендерну документацію (ТД) без тих помилок, яких не уникли ваші колеги-замовники.

ПРИКЛАДИ ВИЯВЛЕНИХ ПОМИЛОК

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді