Чого чекати, якщо провели закупівлі без затверджених асигнувань
Витрати бюджетних коштів — одне з вагомих питань, яке контролює Держаудитслужба під час держфінконтролю. А оскільки у сфері закупівель вона має широкі повноваження з контролю, якщо замовник укладе договір про закупівлю без затверджених бюджетних асигнувань — аудитори цей факт установлять.
Якщо ж під час контрольного заходу аудитори зафіксують порушення у сфері закупівель, вони повідомлять про це правоохоронний орган, а коли за такі порушення передбачена кримінальна відповідальність — передадуть до нього всі матеріали.
У разі порушення або загрози порушення інтересів держави представництво в суді її законних інтересів провадить прокурор — за умови, що ці інтереси не захищає або неналежно захищає орган держвлади, місцевого самоврядування чи такого органу немає (ч. 2 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 № 1697-VII).
Тому часто-густо саме прокуратура позивається до суду, аби той визнав недійсними договори, укладені замовниками з порушенням бюджетного чи закупівельного законодавства. І замовникам варто знати не лише вимоги законодавства, а й практику органів контролю та судових органів — така інформація допоможе попередити ризики.
Розгляньмо далі дві справи та проаналізуймо, коли і чому може різнитися позиція суду з одних і тих самих питань.
Коли прокуратура виграла в замовника і суд визнав договір нікчемним
Коли замовник виграв у прокуратури і договір залишили в силі
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"
Працюйте, відпочивайте й не забувайте, що поки ціни у відпустці – працюють знижки на передплату е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата».
Поспішайте – даруємо 2000 грн на передплату.