Лікарняний після звільнення в Додатку Д1
Роботодавець не зобов’язаний сплачувати ЄСВ за звільненого працівника. Тому на лікарняні, які нарахували після звільнення працівниці, не нараховуйте ЄСВ. Як заповнити Додаток Д1 — читайте далі.
Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік
Роботодавець нараховує оплату за перші п’ять днів тимчасової непрацездатності (у вашому випадку це чотири календарних дні хвороби — з 25.09.2026 по 28.09.2026). На суму лікарняних він зобов’язаний нарахувати ЄСВ (абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI; далі — Закон № 2464).
Обов’язок нараховувати та сплачувати ЄСВ на суму лікарняних виникає у підприємств, установ, організацій, фізосіб, які використовують найману працю (абз. 7 п. 1 ч. 1 ст. 4, абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464).
Для працівника, який звільнився, роботодавець перестає бути роботодавцем, а відтак і не зобов’язаний сплачувати за нього ЄСВ. Тому на оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, яку нарахували після звільнення працівниці, ЄСВ не нараховуйте.
Подати звіт про нарахований ЄСВ — обов’язок платника ЄСВ (п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464).
Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску для податкових агентів, крім фізичних осіб — підприємців та/або осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (далі — Розрахунок) та додатки до нього за формою визначає наказ Мінфіну від 13.01.2015 № 4, (в редакції наказу Мінфіну від 07.05.2026 № 243).
Платники ЄСВ щомісячно формують Додаток Д1 до Розрахунку «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» щодо кожної застрахованої особи. У ньому зазначають відомості про суми нарахованої їй зарплати, доходу, грошового забезпечення та сум ЄСВ (п. 1 підрозд. 2 розд. IІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків — фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затверджений наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4; далі — Порядок № 4).
Працівниця, що звільнилася, у вересні ще була застрахованою особою. Щоб правильно відобразити суми доходу за вересень, що нарахували працівниці, у Додатку Д1 зазначте розмір оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності (за 4 к. дн.).
Під час заповнення Додатка Д1 керуйтеся пунктом 1 підрозділу 2 розділу IІ Порядку № 4. Зокрема, оплату днів хвороби за 25 — 28 вересня 2026 року покажіть у Додатку Д1 за жовтень — місяць нарахування оплати:
Реквізит | Що зазначити |
8 | Код категорії застрахованої особи: 29 або 36 — якщо працівниця мала інвалідність |
10 | Місяць, за який провели нарахування, — вересень |
12 | Кількість календарних днів тимчасової непрацездатності — 4, якщо не зазначили ці дні у Додатку Д1 за вересень |
16 | Суму нарахованої оплати за чотири календарних дні хвороби |
21 — 24 | Заповніть аналогічно до Додатка Д1 за вересень |
Реквізити 9, 13 — 15, 17 — 20 не заповнюйте.
