Звіт про договір про закупівлю – інструкція

UA RU
Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Замовник має оприлюднювати звіт про укладений договір, укладений без використання електронної системи закупівель. Тримайте покрокову інструкцію.

На період дії правового режиму воєнного часу замовник оприлюднює в електронній системі закупівель (ЕСЗ) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, за умови, що вартість закупівлі в межах:

  • 50–100 тис. грн – якщо закуповували товари чи послуги;
  • 50–200 тис. грн – якщо закуповували послуги з поточного ремонту;
  • 50 тис. грн. – 1,5 млн грн – якщо закуповували роботи.

Коли застосовується звіт про договір про закупівлю. Якщо замовник не проводить через ЕСЗ закупівлю, обсяг предмета якої більший або дорівнює 50 тис. грн, то він зобов’язаний оприлюднити звіт про укладений договір.

Такий обов’язок для замовників передбачає:

  • пункт 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922);
  • абзац 5 пункту 9, пункт 11, абзац 31 пункту 13, пункт 75 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).

Термін оприлюднення звіту. Протягом 10 робочих днівз дня укладення договору про закупівлю (п. 3-8 розд. Х Закону № 922).

Майте на увазі, укладенню договору передує:

  • внесення закупівлі до річного плану закупівель (за типом процедури – закупівля без використання ЕСЗ);
  • прийняття рішення щодо обґрунтування вибору такого типу процедури – якщо закупівлі проводять за пунктами 9, 13 Особливостей.

Що зазначати у звіті про договір про закупівлю. У звіті про договір про закупівлю обов’язково зазначають відомості про :

  • дата укладення договору;
  • номер договору;
  • найменування замовника;
  • код згідно з ЄДРПОУ замовника;
  • місцезнаходження замовника – можна не зазначати, якщо поширення цієї інформації несе ризики для безпеки замовника;
  • категорію замовника;
  • найменування постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичної особи), з яким укладено договір;
  • код згідно з ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг;
  • місцезнаходження постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) – можна не зазначати, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг;
  • номер телефону;
  • конкретна назва предмета закупівлі;
  • найменування (номенклатура, асортимент) товарів, робіт чи послуг;
  • кількість товарів, робіт чи послуг;місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – можна не зазначати, якщо поширення такої інформації несе ризики для безпеки замовника, постачальника товарів, виконавця робіт чи надавача послуг;
  • строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг;
  • строк дії договору.

Зрештою, цією інформацією не обмежитись коли діло доходить до заповнення та оприлюднення звіту про договір про закупівлю.
Як опублікувати звіт про укладений договір. Щоб опублікувати звіт про договір про закупівлю у ЕСЗ, потрібно здійснити такі три кроки:

  1. Оприлюднення оголошення, за яким відбулася пряма закупівля;
  2. Оприлюднення вартості угоди та вказання інформації про постачальника;
  3. Оприлюднення інформації про сам договір.

Якщо закупівлю проводять за пунктом 13 Особливостей, до звіту про договір про закупівлю додають:

  • обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі за пунктом 13 Особливостей;
  • договір про закупівлю та додатки до нього.

Оголошення, вартість угоди та інформація про постачальника, а також інформація про договір потребують обов’язкового підписання електронним підписом (ЕП).Покрокова інструкція покаже, якими мають бути ваші дії, на прикладі майданчика «Е-Тендер».

Оприлюднення оголошення

На рік замовник запланував закупити 1 тис. пачок паперу А4. Сума, закладена за планом, – 80 тис. грн. Договір було підписано на суму 60 тис. грн. Сума предмета закупівлі згідно з планом перевищує визначені у законі 50 тис. грн. У такому разі обов’язково треба оприлюднювати звіт про договір про закупівлю.

За роботу з оголошеннями на майданчику відповідає розділ «Мої закупівлі» (мал. 1). Тут слід натиснути «Створити оголошення закупівлі».

розділ мої закупівлі

Малюнок 1. Розділ «Мої закупівлі»

Із випадного меню треба вибрати «Звіт про договір про закупівлю (Звіт про укладений договір)» і натиснути «Продовжити» (мал. 2).

початок створення звіту про укладений договір

Мал. 2. Початок створення звіту

Заповнюємо поля оголошення, як того вимагає система:

1. Загалом по закупівлі:

  • узагальнена назва предмета закупівлі – «Папір А4»;
  • загальні відомості про закупівлю – знову «Папір А4»;
  • валюта – «грн.»;
  • очікувана вартість закупівлі – 80 000 грн.; ставимо галочку біля «включаючи ПДВ»;

2. Щонайменше за одним лотом:

  • конкретна назва предмета закупівлі – «Папір А4»;
  • кількість – 1000;
  • одиниця виміру – «пачки» – «пач.»;
  • адреса поставки – зазначаємо місто, вулицю, поштовий індекс, куди треба було доставити;
  • строк поставки/виконання робіт/надання послуг – можна вказувати тільки кінцевий;
  • коди ДК та CPV – беремо з додатка до річного плану закупівель (код за ДК: 17.12.14 «Папір і картон, інші, для графічних цілей» за CPV: 30197630-1 «Папір для друку»).

Заповнивши всі дані для оголошення, натискаємо «Створити звіт» (мал. 3).

завершення створення звіту про укладений договір

Мал. 3. Завершення створення звіту

Слід зауважити, що система публічних закупівель складається з двох компонентів: центральної бази даних (ЦБД) та майданчиків. Створення оголошення в ЦБД потребує до хвилини часу, тому перший код закупівлі буде таким, як на мал. 4.

Перший код закупівлі

Мал. 4. Перший код закупівлі

Щоб перевірити, чи створено оголошення, треба оновити сторінку (натиснувши F5 на клавіатурі або відповідну кнопку браузера). У результаті отримаємо більш читабельний код та повідомлення, що оголошення «Не підписано» (мал. 5).

звіт про договір про закупівлю

Мал. 5. Оновлений код

За Законом «Про публічні закупівлі» оголошення обов’язково має бути підписане ЕЦП. Щоб підписати ЕЦП оголошення звіту, натисніть «Перейти до підпису» внизу сторінки оголошення (мал. 6)

перехід до підпису

Мал 6. Перехід до підпису

Підпис накладаємо у такий спосіб (мал. 7):

  1. Обираємо центр сертифікації ключів, що видав ЕЦП;
  2. Натискаємо «Обрати», щоб завантажити ЕЦП;
  3. У поле «Пароль захисту ключа» вводимо пароль від ЕЦП та натискаємо «Зчитати»;
  4. Натискаємо «Підписати».

накладення підпису

Мал. 7. Накладення підпису

Оприлюднення вартості угоди та зазначення інформації про постачальника

Далі посередині сторінки оголошення вносимо інформацію про вартість угоди та про постачальника у поля:

  • сума – 60000 згідно з угодою;
  • назва організації – ТОВ «Папір» (беремо з договору);
  • ЄДРПОУ/ІПН – 12345678 (беремо з договору);
  • інформація про субпідрядника – заповнюємо за потреби;
  • адреса постачальника – зазначаємо країну, область, місто, вулицю, індекс з договору;
  • контактна особа постачальника:
    • ПІБ;
    • е-mail для повідомлень – обов’язково; якщо немає, потрібно створити;
    • телефон – 3 800 000 00 00;

Заповнивши інформацію про вартість угоди та інформацію про постачальника, натисніть «Додати інформацію» (мал. 8).

внесення даних про вартість угоди та постачальника

Мал. 8. Внесення даних про вартість угоди та постачальника

З точки зору системи це виглядає так, нібито ми створили «міні-тендер», в який вручну внесли всю інформацію про переможця. Тож система підказує, що за переможцем «Рішення НЕ підписано».

Щоб підписати рішення ЕЦП, натискаємо «Завантажити інформацію про постачальника». У вікні, що відкриється, натискаємо «Наступний крок», а потім – «Підписати рішення», як показано на рис. 9-11.Підписання рішення відбувається згідно з кроками, що показано на мал. 7.

завантаження інформації про постачальника

Мал 9. Завантаження інформації про постачальника

завантаження документів рішення

Мал. 10. Завантаження документів рішення

Щоб перевірити, чи рішення підписано, треба оновити сторінку. Щойно з’явиться повідомлення «Рішення підписано», натискаємо «Завантаження інформації про постачальника», далі – «Наступний крок» і натискаємо «Підтвердити» (мал. 11-14).

підписання рішення

Мал. 11. Підписання рішення

завантаження інформації про постачальника

Мал. 12. Завантаження інформації про постачальника

завантаження документів рішення

Мал. 13. Завантаження документів рішення

Створення звіту про договір про закупівлю проходить у три етапи. Часто виникає запитання: чому під час створення звіту його не можна знайти в ProZorro? Річ у тім, що з точки зору електронної системи звіт про договір про закупівлю – це перероблена процедура проведення торгів, у якій прибрали аукціон та деякі часові обмеження. А звіт про договір про закупівлю тепер з’являється в ProZorro тільки після оприлюднення наміру про укладення договору (натискання кнопки «Підтвердити», мал. 14). Тому не лякайтеся, якщо звіт, який ви щойно створили, не знаходиться за номером закупівлі в ProZorro.

підтвердження рішення

Мал. 14. Підтвердження рішення

Оприлюднення інформації про договір

Система скерує команду ЦБД підтвердити інформацію про постачальника. Це займе кілька секунд, і результатом має стати поява розділу «Договір», нижче від інформації про постачальника на сторінці оголошення звіту про договір про закупівлю. Натискаємо «Договір», щоб заповнити інформацію про нього.

внесення інформації за договором

Мал. 15. Внесення інформації за договором

Раніше всі поля щодо договору треба було заповнювати, а на сьогодні достатньо буде заповнити лише «Номер договору» та кінцевий «Строк дії договору».

Скан-копія договору за Законом про публічні закупівлі не є обов’язковою для оприлюднення. Її обов’язково потрібно завантажувати у разі проведення закупівель за пунктом 13 Особливостей. Тож завершити оприлюднення звіту про укладений договір можливо й без завантаження такої інформації в систему. Однак рекомендують все ж завантажувати.

Після заповнення полів та завантаження скан-копії договору натискаємо «Накласти ЕЦП на договір» (як описано на мал. 7).Після накладання ЕЦП на договір треба закрити вікно з ЕЦП і натиснути «Опублікувати документи та завершити пізніше» (мал. 16).

опублікування документів

Мал. 16. Опублікування документів

Опинившись на сторінці оголошення звіту про договір про закупівлю, знову заходимо в «Договір». Якщо зверху й досі буде надпис «НЕ підписано», то оновіть сторінку, натиснувши F5 на клавіатурі або відповідну кнопку браузера. Щойно з’явиться надпис «Закупівлю підписано», натискаємо «Завершити закупівлю» (мал. 17).

завершення закупівлі

Мал. 17. Завершення закупівлі

На цьому звіт про укладений договір оприлюднено і завершено.



зміст

Вебінарний марафон доя Дня бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді