Припинення держслужби: у яких випадках пропонують іншу посаду
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
НАДС роз'яснює, ч. 1 ст. 87 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон) визначає, що підставами для припинення державної служби за ініціативою суб'єкта призначення є:
- скорочення чисельності або штату держслужбовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу;
- ліквідація державного органу;
- встановлення невідповідності державного службовця займаній посаді протягом строку випробування;
- отримання державним службовцем негативної оцінки за результатами оцінювання службової діяльності;
- вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку, який передбачає звільнення.
Суб'єкт призначення або керівник державної служби попереджає держслужбовця про наступне звільнення на підставі п. 1 та п. 11 ч. 1 ст. 87 Закону у письмовій формі не пізніше ніж за 30 календарних днів (ч. 3, ч. 4 ст. 87 Закону). Одночасно з попередженням про звільнення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону суб'єкт призначення або керівник державної служби пропонує держслужбовцю:
- іншу рівнозначну посаду державної служби; або, як виняток
- нижчу посаду державної служби відповідно до професійної підготовки та професійних компетентностей.
Увага: водночас враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством про працю. Держслужбовець звільняється на підставі п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону у разі, коли відсутня можливість запропонувати відповідні посади, а також у разі його відмови від переведення на запропоновану посаду. У разі звільнення з державної служби на підставі п. 1 та п. 11 ч. 1 ст. 87 Закону державному службовцю виплачується вихідна допомога у розмірі двох середньомісячних заробітних плат.
Отже, з огляду на наведені норми Закону вбачається, що у разі настання обставин, визначених п. 1 ч. 1 ст. 87 Закону, суб'єкт призначення або керівник державної служби має обрати вакантну посаду або посаду тимчасово відсутнього державного службовця, за яким відповідно до Закону зберігається посада державної служби. При цьому така посада має відповідати професійній підготовці і професійній компетентності державного службовця. Тобто, одночасно з попередженням про звільнення на зазначеній підставі державному службовцю має бути запропонована відповідна рівнозначна, а за відсутності відповідної рівнозначної — нижча посада державної служби.
Увага: Законом не передбачена можливість відмови держслужбовцю у призначенні (переведенні) на раніше запропоновану йому посаду. Тож, якщо державному службовцю була запропонована відповідна посада держслужби, і він прийняв таку пропозицію, відмова у його призначенні (переведенні) на цю посаду не допускається.