Із 10 листопада податки до бюджету зараховують за новими правилами

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
головний редактор порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
Із 10.11.2025 в АС «Є-Казна» та АС «Є-Казна Доходи» кошти зараховують на рахунки отримувачів після перевірки на відповідність номера рахунку отримувача та коду отримувача, зазначених у платіжний інструкції платника. Якщо виявляють невідповідні дані, платіжну операцію не проводять, а та кошти повертають надавачу платіжних послуг платника.

Із 10 листопада податки до бюджету зараховуватимуть за новими правилами

Заява за формою № 20-ОПП на генератор: коли подавати та як заповнити

Коли зараховують кошти на рахунок отримувача коштів, надавач платіжних послуг перевіряє відповідність інформації, яку зазначили в платіжній інструкції платника, а саме: номера рахунку отримувача та коду отримувача (пп. 1 п. 22 та п. 23 розділу І Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженою постановою НБУ від 29.07.2022 № 163, далі — Інструкція № 163).

Щоб виконати ці вимоги з 10.11.2025, в АС «Є-Казна» (код ID НБУ 820172) та АС «Є-Казна Доходи» (код ID НБУ 899998) кошти зараховуватимуть на рахунки отримувачів після перевірки на відповідність номера рахунку отримувача та коду отримувача, зазначених у платіжний інструкції платника (лист ГУ Держказначейства у м. Києві від 28.10.2025 №10-08-10/1141).

Якщо виявлять невідповідність даних номера рахунку отримувача та коду отримувача, платіжну операцію не проведуть та кошти повернуть надавачу платіжних послуг платника із зазначенням причини повернення.

Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Мінфіну від 22.03.2023 № 148 (далі — Порядок № 148).

За пунктом 2 розділу ІІ Порядку №148, зокрема, визначено, під час сплати податків, зборів, інших платежів та сплати єдиного внеску на бюджетні та/або небюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:

  • «Код виду сплати»;
  • «Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку №148.

Ц полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.

Довідково: під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску необхідно враховувати вимоги щодо заповнення обов’язкових реквізитів платіжних інструкцій встановлені Інструкцією №163 та Порядком №148.

Інформація щодо реквізитів рахунків для сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску розміщена на веб-порталі Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків в рубриці «Рахунки для сплати платежів».

За матеріалами ДПС

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Внутрішній контроль в бюджетній установі 2026

Мінфін наказом від 20.08.2025 № 420 затвердив Методичні рекомендації, які визначають новий порядок організації внутрішнього контролю. Пояснюємо, як організувати внутрішній контроль в бюджетних установах, які документи оформити, що зобов’язаний зробити бухгалтер і за якими критеріями установу перевірятимуть ревізори
4419

Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік

Бюджетний запит — це початок циклу щорічного бюджетного процесу. Як його готувати при складанні проєктів місцевих бюджетів, якими правилами та нормативними документами керуватися, про інструкцію з підготовки бюджетних запитів, типовий перелік результативних показників, типові недоліки підготовки бюджетних запитів — питання цього огляду
62377

Бюджетні орієнтири — 2027: мінімальна зарплата, прожитковий мінімум та ЄТС

Уряд опрацював орієнтовні базові соціальні стандарти та гарантії в оплаті праці на 2027 рік. Ключовими регуляторами розрахунку видатків на оплату праці працівників бюджетної сфери, нарахування соціальних виплат, пенсій та податкових навантажень традиційно залишаються мінімальна зарплата, прожитковий мінімум та посадовий оклад працівника першого тарифного розряду Єдиної тарифної сітки (ЄТС)
2305

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді