Фахівцями Північного офісу Держаудитслужби за період з 1 січня по 10 квітня 2020 року було проведено моніторинг 181 процедури закупівлі загальною очікуваною вартістю 2,6 мільярдів гривень. За інформацією офіційного сайту ДАСУ у 73% випадків було виявлено порушення законодавства.
Реформа держфінконтролю: що змінилось >>>

За результатами моніторингу закупівель попереджено незаконні витрати коштів на суму 150 мільйонів гривень: відмінено 18 закупівель загальною очікуваною вартістю 71,5 мільйонів гривень та розірвано 7 договорів на загальну суму 78,5 мільйонів.
НЕ ПРОПУСТІТЬ: типова тендерна документація
Як повідомляють аудитори, серед найпоширеніших порушень виявлені:
- проведення переговорної процедури за відсутності визначених законодавством підстав,
- невідхилення замовником тендерної пропозиції учасника, яка не відповідала умовам тендерної документації,
- безпідставне відхилення найбільш економічно вигідних тендерних пропозицій.
За інформацією з сайту Dozorro
Мінекономіки роз’яснило (лист від 21.06.2023 № 33-11/282) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану.
Чи мають право аудитори вимагати, щоб замовник розірвав договір про закупівлю? Що робити в такій ситуації — покажемо на прикладах із судової практики.
Моніторинг закупівлі може початися внаслідок спрацювання ризик-індикаторів, які визначаються системою в автоматичному режимі на основі закладених алгоритмів. Індикатори ризиків допомагають Держаудитслужбі відібрати ті процедури закупівлі, у яких замовники припустилися порушення або ж потенційно можуть це зробити. Далі — такі процедури досліджують аудитори під час моніторингу закупівель та приймають остаточне рішення.
До вашої уваги приклади висновків аудиторів, коли тендерна документація не відповідає вимогам Закону; супровідні документи містять помилки; процедура закупівлі вибрана неправомірно. Аналізуйте і не повторюйте порушень
Який орган здійснює перевірки закупівель та як державні аудитори їх проводять - про це детальніше.