Шпаргалка бухгалтера на 2023 рік
З 1 січня 2023 року уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку буде Пенсійний фонд України.
З цієї дати для отримання фінансування страхувальник має подати заяву-розрахунок, яка містить інформацію про нараховані застрахованим особам суми страхових виплат за їх видами. Заява-розрахунок з 1 січня 2023 року подаватиметься в особистому електронному кабінеті страхувальника на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Формування та подача заяв-розрахунків доступна всім роботодавцям без залучення додаткового програмного забезпечення.
В особистому кабінеті в пункті меню «Заяви-розрахунки» передбачена можливість формування (редагування) та відправка заяви-розрахунку до ПФУ, а також пошук та перегляд заяв-розрахунків за наступними критеріями:
- період реєстрації лікарняних,
- тип заяви-розрахунку (за електронними листками непрацездатності – e-лікарняними).
При формуванні заяви-розрахунку використовується інформація з електронного листка непрацездатності та Реєстру застрахованих осіб.
За електронними та паперовими ллікарняними будуть складатися окремі заяви-розрахунки.
Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку – 200 штук.
До заяви-розрахунку можна додавати коментарі, пояснення, скановані копії документів.
Заяви-розрахунки за паперовими листками непрацездатності необхідно заповнювати в режимі ручного введення даних з прикріпленням сканованих копій паперових листків непрацездатності.
Страхувальники, які з якихось причин не можуть користуватись електронним кабінетом на веб-порталі ПФУ, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісного центру).