За яких умов проводиться інвентаризації під час податкової перевірки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Державна податкова служба нагадує, що проведення інвентаризації – обов’язок кожного підприємства для забезпечення підтвердження даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

інвентаризація під час податкової перевірки

⚡️Приклад розрахунку СКШП: скачати

ДПС посилається на норми Податкового Кодексу і зазначає, що контролюючі органи під час перевірки мають право вимагати проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів за результатами інвентаризації.

Для податківців приводом для проведення інвентаризації є те, що документальне оформлення господарської операції відповідними первинними документами не свідчить про безумовну їх відповідність самому змісту операції. Якщо фактичного здійснення операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів у документах.

Як проводиться інвентаризації під час податкової перевірки

  1. Під час проведення перевірки представники ДПС мають право вимагати від платника податків здійснити інвентаризацію.
  2. Для проведення інвентаризації платник податку має отримати належним чином оформлений документ з такою вимогою.
  3. Представники ДПС можуть бути присутні при інвентаризації.
  4. При проведенні інвентаризації на вимогу ДПС представники податкової служби до складу інвентаризаційної комісії не входять.

Наразі податкове законодавство не визначає чітку форму вимоги про проведення інвентаризації, оскільки такий документ передбачає обов`язок конкретної особи вчинити певні дії. За твердженням ДПС, кожна ситуація у поточних обставинах воєнного стану є індивідуальною.

🔍Зміни до Інструкції застосування КЕКВ

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік нематеріальних активів 2025: практичні кейси

Нематеріальні активи — від ліцензій до комп’ютерних програм — потребують правильної класифікації в обліку бюджетної установи. У статті — чіткі критерії класифікації нематеріальних активів та готові проводки з поясненнями.
39429

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях
27064

Знищення первинних бухгалтерських документів

Підказки експерта у статті допоможуть провести знищення первинних бухгалтерських документів без помилок. Скористайтеся також зразком акта про вилучення для знищення документів.
13599

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати
373612

Надходження в натуральній формі в бюджетній установі: приклади + проведення

У кейсі бухгалтерських проведень завжди зможете знайти проведення за різними господарським операціями, навіть такі, що не передбачає Типова кореспонденція. Наразі для вас — 4 приклади оприбуткування надходжень у натуральній формі
19958

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді