Мінімальна заробітна плата в Україні – нові вдосконалення від Уряду

На сайті Верховної Ради України з'явився текст урядового законопроекту №5857 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оплати праці», в якому передбачається внесення змін до КЗпП та Закону про оплату праці для врегулювання питання щодо складових заробітної плати, які не враховуються для визначення її мінімального розміру, умов визначення розміру мінімальної заробітної плати та порядку її встановлення і перегляду.

Мінімальна заробітна плата в Україні – нові вдосконалення від Уряду

До Закону про оплату праці планують ввести наступні зміни:

В статті 3-1 переписати складові, які не враховуються до мінзарплати.

Зокрема пропонується викласти зміни в такій редакції:

«При обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються:

  • суми, на які підвищується оплата праці відповідно до ст. 100 КЗпП, – незалежно від способу встановлення такого підвищення (доплата, надбавка, підвищення окладу тощо);
  • доплати за суміщення професій (посад), виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника,
  • суми підвищення оплати праці за роботу в нічний час, роз’їзний характер робіт (це виключення діє й наразі);
  • оплата роботи в надурочний час (це виключення діє й наразі);
  • оплата за залучення до роботи у вихідні, святкові і неробочі дні;
  • премії до святкових і ювілейних дат (це виключення діє й наразі);
  • сума індексації заробітної плати;
  • сума компенсації втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків виплати заробітної плати.»

Статтю 9. Умови визначення розміру мінімальної заробітної плати, пропонується викласти у наступній редакції:

«Розмір мінімальної заробітної плати визначається з урахуванням, зокрема:

  • потреб працівників та їхніх сімей;
  • загального рівня середньої заробітної плати в цілому по Україні;
  • розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
  • прогнозного індексу споживчих цін на період, на який встановлюється розмір мінімальної заробітної плати;
  • рівня зайнятості, продуктивності праці, збалансованості та обґрунтованості Державного бюджету;
  • рівня податків, обов’язкових зборів та внесків.

Мінімальна заробітна плата встановлюється у розмірі, не нижчому від розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, розрахованого відповідно до статті 5 Закону України «Про прожитковий мінімум», за січень-червень року, що передує року, на який встановлюється розмір мінімальної заробітної плати.»

Из статті 10. Порядок встановлення і перегляду розміру мінімальної заробітної плати, пропонується вилучити слова – «…, в разі зменшення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.», тобто вона буде звучати так: Розмір мінімальної заробітної плати не може бути зменшено.

До КЗпП плануються зміни у правилах оплати праці на окремих видах робіт.

За новою редакцією ст. 100 КЗпП буде виглядати так:

«Оплата праці працівників, зайнятих на роботах із шкідливими, особливо шкідливими та небезпечними умовами праці, здійснюється в підвищеному розмірі, який визначається з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, а також положень генеральної, галузевої (міжгалузевої) і територіальної угод, колективного договору. Визначення шкідливих, особливо шкідливих та небезпечних умов праці здійснюється за результатами атестації робочих місць за умовами праці, якщо інше не передбачено законодавством.

Оплата праці працівників, що виконують роботу з високим рівнем нервово-емоційного та інтелектуального навантаження, в особливих природних географічних і геологічних умовах, умовах підвищеного ризику для здоров’я, може здійснюватися у підвищеному розмірі відповідно до норм законодавства, положень генеральної, галузевої (міжгалузевої) і територіальної угод, колективного договору.

У разі відсутності колективного договору, перебування поза сферою дії генеральної, галузевої (міжгалузевої), територіальної угод відповідно до Закону України «Про колективні договори і угоди», підвищена оплата праці працівників, зайнятих на роботах, зазначених у частині першій цієї статті здійснюється організаційно-розпорядчим документом роботодавця. У такому разі розмір підвищення, визначеного частиною першою цієї статті, має бути не меншим, ніж встановлено генеральною угодою.»

У разі прийняття законопроекту він набере чинності з 1 січня 2022 року.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3475

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
13836

Переведення працівника на інше підприємство

Переведення працівника на інше підприємство стало більш простішою процедурою, а все тому, що у працівника забрали право переносити дні заробленої щорічної відпустки до іншого роботодавця.
14873

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2939

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді