Чи можна списати старі меблі без утилізації

20184
Автор
група експертів з бюджетного обліку об'єднаної редакції Експертус Головбух

Запитання

Інвентаризаційна комісія лікарні виявила понад 200 одиниць зношених і непридатних для подальшого використання меблів. Чи має право комісія самостійно утилізувати старі меблі — спалити? Власної котельні лікарня не має. Як документувати таку утилізацію?

Відповідь

Інвентаризаційна комісія не має права списати без утилізації меблі, які визнала непридатними для подальшого використання. Пояснимо чому.

Лікарня є власником відходів, у т. ч. медичних, небезпечних. Письмові столи, шафи, тумби, дерев’яні ліжка та інші меблі — це основні засоби та малоцінні необоротні матеріальні активи. Якщо інвентаризаційна комісія визнає їх залишками матеріалів, предметів чи виробів, які більше не можна використовувати за призначенням, та надасть пропозиції, що їх потрібно списати та утилізувати, ці залишки відносять до відходів з відповідною класифікацією згідно із Законом України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX (далі — Закон № 2320).

Отже, якщо списанню з балансу підлягають основні засоби та малоцінні необоротні матеріальні активи, окремі частини яких за висновком інвентаризаційної комісії використовувати неможливо, визнайте їх відходами.

КЕКВ 2210 чи 3110: який вибрати після змін до Інструкції № 333

Для цього інвентаризаційна комісія фіксує це в інвентаризаційних описах та в протоколі надає пропозиції щодо списання та утилізації непридатних меблів згідно з Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879.

Комісія зі списання складає відповідні акти, на підставі яких оприбуткуйте відходи як матеріали, що призначені для здачі спеціалізованим підприємствам за К-т субрахунку 7211 «Дохід від реалізації активів» та Д-т субрахунку 1518 «Інші виробничі запаси».

Передайте ці побутові відходи на підставі акта чи накладної спеціалізованому підприємству, що має ліцензію на ліквідацію небезпечних відходів.

Побутові відходи, як-от пластик і пластмаса, — токсичні. Тому установа, її інвентаризаційна комісія чи комісія зі списання не має права їх знищувати. Адже лікарня не має ані власної котельні, ані ліцензії на ліквідацію відходів.

Якщо порушите встановлений порядок поводження з відходами, це може призвести до:

  • забруднення навколишнього природного середовища;
  • прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров’я людей;
  • економічних збитків.

Тоді особи, винні в порушенні законодавства про відходи, нестимуть дисциплінарну, адміністративну, адміністративно-господарську, цивільну або кримінальну відповідальність (ч. 1 ст. 57 Закону № 2320).

Порядок списання меблів: покрокова інструкція

«У закладі освіти на балансі залишилися старі, непридатні меблі. Чи вистачить наказу директора, щоб їх списати? Кому доручити роботи, як правильно оформити документи й відобразити ліквідацію в обліку?»

Освітній заклад має на балансі меблі, непридатні через фізичний знос або пошкодження під час тривалої експлуатації. Щоб не накопичувати непотріб, майно списують. Як дотриматися вимог законодавства та позбавитися непридатного майна — розповімо далі.

 Алгоритм списання старих меблів 

panther_magnifier.png

Отримати роз'яснення 🐾

1. З’ясуйте, чи треба отримувати дозвіл 
2. Оформте документи

Крок 1. Комісія інвентаризує меблі

Крок 2. Комісія визначає стан меблів

Крок 3. Складаємо акт на списання

Крок 4. Комісія складає протокол

Крок 5. Комісія передає документи до бухгалтерії

Крок 6. Комісія оцінює придатні деталі

Крок 7. Установа передає відходи спеціалізованому підприємству
3. Відобразіть у бухгалтерському обліку 
4. Відобразіть у бюджетному обліку 

Як списати офісні меблі

 Алгоритм списання офісних меблів 

panther_magnifier.png

Отримати роз'яснення 🐾

1. Визначте підстави
2.  Дійте за алгоритмом
3. Відобразіть у бухгалтерському обліку 
додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184814

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36238

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13210

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
6773

Протокол інвентаризаційної комісії — бланк та зразок

Результати інвентаризації комісія, створена в установі, оформлює відповідно до законодавства у протокол. Якщо члени інвентаризаційної комісії новачки у цій справі, краще скласти протокол за експертним зразком
117367