Внесені зміни у Порядок навчання з питань охорони праці

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Внесено зміни до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.

Внесені зміни у Порядок навчання з питань охорони праці

Як подати повідомлення про виплату коштів до ПФУ⤵️

Наказом Мінекономіки «Про затвердження Змін у додаток 4 до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці» від 29.08.2024  № 22778, внесені зміни у додаток 4 до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15.

Наказ розширює коло питань щодо проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, доповнивши Типові тематичний план і програму навчання з питань охорони праці посадових осіб новою темою «Психосоціальна підтримка та перша психологічна допомога на робочому місці» з такими підтемами:

  1. Поняття ментального здоров'я на роботі. Визначення психологічно безпечного робочого середовища. Ознаки психоемоційних порушень, виявлення та способи попередження психологічних і поведінкових наслідків.
  2. Визначення ролі психологічної безпеки та культури безпеки в житті працівників та досягненні результатів організації.
  3. Способи та інструменти психологічної самодопомоги та саморегуляції.
  4. Прояви дискримінації, недотримання рівності та інклюзивності в робочих відносинах як чинник психосоціальних ризиків. Заходи попередження та протидії різним формам дискримінації.
  5. Теоретичні основи стресу. Методи самовизначення/визначення стресу. Поняття стресостійкості. Розвиток резильєнтності як складової ментального здоров'я.
  6. Визначення психосоціальних факторів, пов'язаних з конкретною роботою чи галуззю. Вплив психосоціальних факторів на виникнення стресу на робочому місці. Вплив стресу на працездатність та безпеку праці, виникнення нещасних випадків та погіршення стану ментального здоров'я працівників.
  7. Оцінка психосоціальних ризиків для ментального здоров'я, у тому числі потенційних. Практичні методи усунення психосоціальних факторів та/або зниження рівня психосоціальних ризиків. Керування психосоціальними ризиками на робочому місці.
  8. Загальний огляд системи управління ментальним здоров'ям на роботі. Основи надання першої психологічної допомоги на робочому місці. Психосоціальна підтримка на робочому місці, її цілі та елементи. Дії роботодавця для збереження ментального здоров'я працівника.
  9. Ненасильницькі комунікації як складова психологічно безпечного робочого простору.

Метою цієї теми є ознайомлення працівників з поняттям психічного здоров’я та психосоціальної підтримки на робочому місці, а також надання знань щодо першої психологічної допомоги на робочому місці.

25.10.2024 наказ офіційно опубліковано в Електронному виданні інформаційного бюлетеня «Офіційний вісник України» (Всеукраїнська електронна система правової інформації (ВЕСПІ) 25.10.2024, випуск № 89), з цього дня він й набрав чинності.

Джерело: офіційний сайт ФПУ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51583

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22252

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
820

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52865

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69483

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді