Чи можна не виплачувати премії за відсутності коштів
Запитання
Положення про преміювання передбачає щомісячну виплату премій працівникам. Кошторис установи не дає можливості преміювати працівників щомісяця. Чи можна не виплачувати премій через відсутність коштів?
Відповідь
Преміювання працівників бюджетних установ
Можна, тільки якщо цю умову зафіксували в положенні про преміювання.
❤️🔥Премії бюджетникам: 8 готових рішень
Залежність права працівників на премії від фінансових можливостей установи закріпіть у положенні про преміювання. Якщо цього не зробити, підстав для того, щоб не виплачувати або зменшити розмір премій, немає. Підтвердження — пункт 8 постанови Пленуму ВСУ «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.1999 № 13.
«При вирішенні спорів про виплату премій, винагороди за підсумками роботи за рік чи за вислугу років, надбавок і доплат необхідно виходити з нормативно-правових актів, які визначають умови та розмір цих виплат. Працівників, на яких поширюються зазначені нормативно-правові акти, можна позбавити таких виплат (або розмір останніх можна зменшити) лише у випадках і за умов, які передбачають ці акти. Відмовити у проведенні вказаних виплат через мотив відсутності коштів можна в тому разі, коли вони обумовлені в зазначених актах наявністю певних коштів чи фінансування.»
Отже, щоб не виплачувати премій, коли установа не має коштів, передбачте цю норму в положенні про преміювання.
А чи можна збільшувати або зменшувати розмір премій без погодження профспілки, ми розглянули в е-журналі «Головбух Бюджет» (№ 10/2025). Долучайтеся!
Чекаємо на вас!