Як оформити гнучкий режим робочого часу

2366

Запитання

Працівниця звернулася до керівника з проханням, аби той дозволив їй через сімейні обставини починати роботу пізніше, ніж установлено правилами внутрішнього трудового розпорядку. Чи можна для такої працівниці запровадити гнучкий режим робочого часу та як це оформити документально?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

У колективному договорі сторони встановлюють взаємні зобов’язання, які регулюють режим роботи, тривалість робочого часу і відпочинку (ч. 2 ст. 13 КЗпП та ч. 2 ст. 7 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII).

То ж для окремих працівників, аби забезпечити ефективніше використання робочого часу, в колективному договорі запроваджуйте гнучкий режим робочого часу.

Гнучкий режим робочого часу — це форма організації праці, за якої працівники самостійно регулюють час початку та закінчення роботи, тривалість робочого часу впродовж робочого дня.

Працівниця, яка виявила бажання працювати за гнучким режимом, має подати до установи письмову заяву. У заяві вона зазначає бажаний графік роботи і період, на який їй встановлюють гнучкий режим.

Заява працівниці водночас підтверджує її згоду на зміну умов трудового договору. Тож у разі запровадження гнучкого режиму для працівниці повідомляти їй про зміну істотних умов праці непотрібно — такі умови змінюються за її ініціативи.

Після того, як сторони трудового договору запровадили гнучкий режим і обумовили всі деталі, керівник установи підписує заяву працівниці.

Окрім цього, він видає наказ, де зазначає:

  • упроваджений режим праці;
  • конкретні строки його дії;
  • складові робочого часу працівниці;
  • умови застосування гнучкого режиму.

Після закінчення строку, на який для працівниці встановлюють гнучкий режим, вона працюватиме за звичайним режимом. Для цього додаткового наказу видавати не потрібно.

Натомість, якщо працівниця захоче перейти на звичайний режим роботи раніше, вона має написати заяву. На її підставі керівник установи видає наказ про дострокове скасування гнучкого режиму.

Контролює своєчасний початок і закінчення роботи працівниці, яка працює на умовах гнучкого режиму, а також за правильним використанням робочого часу протягом робочого дня керівник структурного підрозділу.

Керівник установи має врахувати складові робочого часу та встановлений обліковий період для кожного працівника, якого переводять на гнучкий режим, та узгодити його час роботи з роботою інших працівників.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

меми про бухгалтерів

Працюйте, відпочивайте й не забувайте, що поки ціни у відпустці – працюють знижки на передплату е-журналів «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата».

Поспішайте – даруємо 2000 грн на передплату.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Відрядження в бюджетних установах: оформлення та оплата

Відрядження оплачуються відповідно до умов колективного чи трудового договору. Про останні зміни в оплаті відряджень у бюджетних установах. Про порядок оформлення й оплати відряджень, з прикладами розрахунків – у цьому огляді.
153064

Строковий трудовий договір для працівника – зразок

Щоб замінити тимчасово переведеного або відстороненого працівника, а також вчасно регулювати кількість працівників в установі залежно від обсягу надаваних послуг роботодавець може приймати працівника на роботу за строковим трудовим договором (або контрактом).
74911

Довідка про трудовий та страховий стаж

Отримати довідку ПФУ про трудовий та страховий стаж можуть і працівник, і роботодавець. Розкажемо, як це зробити онлайн, як рахувати стаж за цією довідкою.
22056

Доповідна записка – бланк та зразок

✔️Доповідна записка – це документ, який інформує керівника вищого рівня щодо ситуації, яка склалася, певні події, результати роботи. Як скласти доповідну записку? Які є вимоги щодо її змісту? Наведемо зразки для різних робочих ситуацій.
94205