Як оформити гнучкий режим робочого часу

3024

Запитання

Працівниця звернулася до керівника з проханням, аби той дозволив їй через сімейні обставини починати роботу пізніше, ніж установлено правилами внутрішнього трудового розпорядку. Чи можна для такої працівниці запровадити гнучкий режим робочого часу та як це оформити документально?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

У колективному договорі сторони встановлюють взаємні зобов’язання, які регулюють режим роботи, тривалість робочого часу і відпочинку (ч. 2 ст. 13 КЗпП та ч. 2 ст. 7 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII).

То ж для окремих працівників, аби забезпечити ефективніше використання робочого часу, в колективному договорі запроваджуйте гнучкий режим робочого часу.

Гнучкий режим робочого часу — це форма організації праці, за якої працівники самостійно регулюють час початку та закінчення роботи, тривалість робочого часу впродовж робочого дня.

Працівниця, яка виявила бажання працювати за гнучким режимом, має подати до установи письмову заяву. У заяві вона зазначає бажаний графік роботи і період, на який їй встановлюють гнучкий режим.

Заява працівниці водночас підтверджує її згоду на зміну умов трудового договору. Тож у разі запровадження гнучкого режиму для працівниці повідомляти їй про зміну істотних умов праці непотрібно — такі умови змінюються за її ініціативи.

Після того, як сторони трудового договору запровадили гнучкий режим і обумовили всі деталі, керівник установи підписує заяву працівниці.

Окрім цього, він видає наказ, де зазначає:

  • упроваджений режим праці;
  • конкретні строки його дії;
  • складові робочого часу працівниці;
  • умови застосування гнучкого режиму.

Після закінчення строку, на який для працівниці встановлюють гнучкий режим, вона працюватиме за звичайним режимом. Для цього додаткового наказу видавати не потрібно.

Натомість, якщо працівниця захоче перейти на звичайний режим роботи раніше, вона має написати заяву. На її підставі керівник установи видає наказ про дострокове скасування гнучкого режиму.

Контролює своєчасний початок і закінчення роботи працівниці, яка працює на умовах гнучкого режиму, а також за правильним використанням робочого часу протягом робочого дня керівник структурного підрозділу.

Керівник установи має врахувати складові робочого часу та встановлений обліковий період для кожного працівника, якого переводять на гнучкий режим, та узгодити його час роботи з роботою інших працівників.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Оплата праці студентів-практикантів

Здобувачі професійної освіти — студенти та курсанти (слухачі) проходять практичну підготовку на підприємствах, установах, організаціях, інших суб’єктах господарювання (далі — роботодавець) згідно з договорами, укладеними закладами професійної освіти та цими суб’єктами господарювання. Що врахувати при оформленні студентів-практикантів та як оплачувати їх працю
52

Працевлаштування осіб з інвалідністю 2026: що зміниться

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
25482

Норми тривалості робочого часу на 2026 рік

Чотири таблиці норм тривалості робочого часу 2026 для п’ятиденного та шестиденного робочих тижнів. Перший варіант з урахуванням воєнного стану, а другий без урахування воєнного стану в 2026 році.
771

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
2725