Як оформити гнучкий режим робочого часу

2492

Запитання

Працівниця звернулася до керівника з проханням, аби той дозволив їй через сімейні обставини починати роботу пізніше, ніж установлено правилами внутрішнього трудового розпорядку. Чи можна для такої працівниці запровадити гнучкий режим робочого часу та як це оформити документально?

Відповідь

Так, можна. Пояснимо чому.

У колективному договорі сторони встановлюють взаємні зобов’язання, які регулюють режим роботи, тривалість робочого часу і відпочинку (ч. 2 ст. 13 КЗпП та ч. 2 ст. 7 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 № 3356-XII).

То ж для окремих працівників, аби забезпечити ефективніше використання робочого часу, в колективному договорі запроваджуйте гнучкий режим робочого часу.

Гнучкий режим робочого часу — це форма організації праці, за якої працівники самостійно регулюють час початку та закінчення роботи, тривалість робочого часу впродовж робочого дня.

Працівниця, яка виявила бажання працювати за гнучким режимом, має подати до установи письмову заяву. У заяві вона зазначає бажаний графік роботи і період, на який їй встановлюють гнучкий режим.

Заява працівниці водночас підтверджує її згоду на зміну умов трудового договору. Тож у разі запровадження гнучкого режиму для працівниці повідомляти їй про зміну істотних умов праці непотрібно — такі умови змінюються за її ініціативи.

Після того, як сторони трудового договору запровадили гнучкий режим і обумовили всі деталі, керівник установи підписує заяву працівниці.

Окрім цього, він видає наказ, де зазначає:

  • упроваджений режим праці;
  • конкретні строки його дії;
  • складові робочого часу працівниці;
  • умови застосування гнучкого режиму.

Після закінчення строку, на який для працівниці встановлюють гнучкий режим, вона працюватиме за звичайним режимом. Для цього додаткового наказу видавати не потрібно.

Натомість, якщо працівниця захоче перейти на звичайний режим роботи раніше, вона має написати заяву. На її підставі керівник установи видає наказ про дострокове скасування гнучкого режиму.

Контролює своєчасний початок і закінчення роботи працівниці, яка працює на умовах гнучкого режиму, а також за правильним використанням робочого часу протягом робочого дня керівник структурного підрозділу.

Керівник установи має врахувати складові робочого часу та встановлений обліковий період для кожного працівника, якого переводять на гнучкий режим, та узгодити його час роботи з роботою інших працівників.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників – зміни з 01.12.2024

15 листопада Уряд оновив критерії бронювання та критерії для отримання критичності. Бронювання працівників підприємств із 1 грудня здійснюватимуть через Дію. Моніторинг підприємств та організацій здійснюватимуть щомісяця на відповідність всім критеріям критичності. Детальніше про зміни — у статті.
14187

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9848

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
12982