Чи потрібно щодня робити записи у касовій книзі

1032

Запитання

Чи потрібно щодня підсумовувати операції за день у касовій книзі?

Відповідь

Касир робить записи в касовій книзі, якщо отримує або видає готівку за кожним касовим ордером і видатковою відомістю в день її надходження або видачі (п. 40 розд. IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29 грудня 2017 року № 148; далі — Положення № 148).

Тож якщо руху готівки в касі протягом робочого дня немає, записи в касовій книзі в цей день робити не потрібно.

Щоденно в кінці робочого дня касир підсумовує операції за день, виводить залишок готівки в касі і передає до бухгалтерії відривну частину аркуша касової книги (копію записів у касовій книзі за день), з прибутковими і видатковими касовими ордерами.

Готівку, яку видають за видатковими відомостями на оплату праці, відображають в касовій книзі після закінчення строків цих виплат (п. 18 розд. II Положення № 148). Закривають ці відомості та виписують відповідні видаткові касові ордери в порядку, визначеному в п. 31 розд. III Положення № 148.

Так, касир зобов’язаний після закінчення встановлених строків виплат, пов’язаних з оплатою праці за видатковими відомостями:

  • у видатковій відомості проти прізвища осіб, яким не нарахував виплату, поставити штамп або зробити напис «Депоновано»;
  • скласти реєстр депонованих сум;
  • у кінці видаткової відомості зазначити фактично виплачену та недоодержану суму виплат, яка підлягає депонуванню, звірити ці суми із загальним підсумком за видатковою відомістю і засвідчити напис своїм підписом. Якщо готівку видавав не касир, то на відомості додатково роблять напис «Готівку за відомістю видав (підпис)»;
  • записати у касовій книзі фактично видану суму за видатковою відомістю.

Бухгалтер перевіряє записи касира у видаткових відомостях та підраховує видані і депоновані суми. На депоновані суми, які здаватимуть в банк, складають однин загальний видатковий касовий ордер.

ЗІР, категорія 109.15

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
138

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
186153

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73976

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105791