Чи можна придбати талони на бензин для установи вищого рівня

1320

Запитання

Установа вищого рівня попросила керівника установи придбати талони на бензин для їхнього автомобіля за рахунок коштів спеціального фонду. Чи може керівник установи задовільнити їх прохання?

Відповідь

Ні, не може. Пояснимо чому.

Одним із принципів, на яких ґрунтується бюджетна система України, — цільове використання бюджетних коштів. Тобто бюджетні кошти установа має використовувати лише на цілі, які визначають бюджетні асигнування, та затверджує кошторис.

Як скласти та затвердити кошторис установи

Будь-яка бюджетна установа господарює відповідно до затвердженого кошторису, який бухгалтер складає відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 (далі — Порядок № 228).

Кошторис бюджетної установи бухгалтер має складати відповідно до характеру діяльності установи. Він має врахувати потреби, безпосередньо пов’язані з діяльністю установи (п. 20 Порядку № 228).

Оскільки установа вищого рівня та підпорядкована їй установа — окремі бюджетні установи з окремими кошторисами і фінансуванням, фінансово-господарські взаємовідносини між ними треба проводити на загальноприйнятих засадах взаємовідносин між різними юридичними установами.

Під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи ревізори обов’язково звертають увагу на те, чи не утримує установа, що ревізується, установу вищого рівня. Якщо ревізори встановлять, що кошти загального або спеціального фонду установа використовувала на ремонт автомобілів, на пально-мастильні матеріали тощо, які не облікувала на своєму балансі, такі дії вони кваліфікуватимуть як нецільове використання бюджетних коштів (порушення пункту 24 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України).

Спеціалісти ГоловКРУ у листі Державної контрольно-ревізійної служби № 12-14/356 від 26.08.2003 наголошують, що нецільове використання бюджетних коштів, тобто витрачання їх на цілі, що не відповідають кошторису, має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, які вони витратили не за цільовим призначенням. А ще відповідні посадові особи несуть дисциплінарну, адміністративну чи кримінальну відповідальність у порядку, який визначає законодавство України (ч. 1 ст. 119 БК).

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170855

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44781

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83438

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
224