Чи можна придбати талони на бензин для установи вищого рівня

420

Запитання

Установа вищого рівня попросила керівника установи придбати талони на бензин для їхнього автомобіля за рахунок коштів спеціального фонду. Чи може керівник установи задовільнити їх прохання?

Відповідь

Ні, не може. Пояснимо чому.

Одним із принципів, на яких ґрунтується бюджетна система України, — цільове використання бюджетних коштів. Тобто бюджетні кошти установа має використовувати лише на цілі, які визначають бюджетні асигнування, та затверджує кошторис.

Як скласти та затвердити кошторис установи

Будь-яка бюджетна установа господарює відповідно до затвердженого кошторису, який бухгалтер складає відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 (далі — Порядок № 228).

Кошторис бюджетної установи бухгалтер має складати відповідно до характеру діяльності установи. Він має врахувати потреби, безпосередньо пов’язані з діяльністю установи (п. 20 Порядку № 228).

Оскільки установа вищого рівня та підпорядкована їй установа — окремі бюджетні установи з окремими кошторисами і фінансуванням, фінансово-господарські взаємовідносини між ними треба проводити на загальноприйнятих засадах взаємовідносин між різними юридичними установами.

Під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи ревізори обов’язково звертають увагу на те, чи не утримує установа, що ревізується, установу вищого рівня. Якщо ревізори встановлять, що кошти загального або спеціального фонду установа використовувала на ремонт автомобілів, на пально-мастильні матеріали тощо, які не облікувала на своєму балансі, такі дії вони кваліфікуватимуть як нецільове використання бюджетних коштів (порушення пункту 24 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України).

Спеціалісти ГоловКРУ у листі Державної контрольно-ревізійної служби № 12-14/356 від 26.08.2003 наголошують, що нецільове використання бюджетних коштів, тобто витрачання їх на цілі, що не відповідають кошторису, має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, які вони витратили не за цільовим призначенням. А ще відповідні посадові особи несуть дисциплінарну, адміністративну чи кримінальну відповідальність у порядку, який визначає законодавство України (ч. 1 ст. 119 БК).

Центральна частина статичний блок 3

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
276222

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

За оренду державного/комунального майна орендарі сплачують орендну плату установі – орендодавцю/балансоутримувачу. Розмір її за перший місяць/добу/годину визначає договір оренди. Та перед укладенням договору орендодавець/балансоутримувач має визначати її розмір. Як визначити/розрахувати орендну плату розглянемо далі.
24253

Облік кредиторської заборгованості

По боргам треба платити. Кредиторська заборгованість бюджетної установи – не виняток. Облік кредиторської заборгованості за товари, роботи, послуги, попередня оплата та післяплата, інвентаризація та списання простроченої кредиторської заборгованості – це питання даного огляду.
23591