Чи можна придбати талони на бензин для установи вищого рівня

1228

Запитання

Установа вищого рівня попросила керівника установи придбати талони на бензин для їхнього автомобіля за рахунок коштів спеціального фонду. Чи може керівник установи задовільнити їх прохання?

Відповідь

Ні, не може. Пояснимо чому.

Одним із принципів, на яких ґрунтується бюджетна система України, — цільове використання бюджетних коштів. Тобто бюджетні кошти установа має використовувати лише на цілі, які визначають бюджетні асигнування, та затверджує кошторис.

Як скласти та затвердити кошторис установи

Будь-яка бюджетна установа господарює відповідно до затвердженого кошторису, який бухгалтер складає відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів доходів та видатків бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 № 228 (далі — Порядок № 228).

Кошторис бюджетної установи бухгалтер має складати відповідно до характеру діяльності установи. Він має врахувати потреби, безпосередньо пов’язані з діяльністю установи (п. 20 Порядку № 228).

Оскільки установа вищого рівня та підпорядкована їй установа — окремі бюджетні установи з окремими кошторисами і фінансуванням, фінансово-господарські взаємовідносини між ними треба проводити на загальноприйнятих засадах взаємовідносин між різними юридичними установами.

Під час ревізії фінансово-господарської діяльності установи ревізори обов’язково звертають увагу на те, чи не утримує установа, що ревізується, установу вищого рівня. Якщо ревізори встановлять, що кошти загального або спеціального фонду установа використовувала на ремонт автомобілів, на пально-мастильні матеріали тощо, які не облікувала на своєму балансі, такі дії вони кваліфікуватимуть як нецільове використання бюджетних коштів (порушення пункту 24 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України).

Спеціалісти ГоловКРУ у листі Державної контрольно-ревізійної служби № 12-14/356 від 26.08.2003 наголошують, що нецільове використання бюджетних коштів, тобто витрачання їх на цілі, що не відповідають кошторису, має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, які вони витратили не за цільовим призначенням. А ще відповідні посадові особи несуть дисциплінарну, адміністративну чи кримінальну відповідальність у порядку, який визначає законодавство України (ч. 1 ст. 119 БК).

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт на списання основних засобів зразок заповнення

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
159428

КЕКВ 2220 Медикаменти та перев’язувальні матеріали: роз’яснення

Підкажемо, що відносити до КЕКВ 2220. Допоможемо розібратися, як тип бюджетної установи та призначення закупівлі впливають на те, який КЕКВ для медикаментів обрати, КЕКВ 2210 чи КЕКВ 2220. Підкріпимо теорію практичними таблицями із бухгалтерськими проведеннями у статті.
98

КЕКВ 2800 Інші поточні видатки: роз’яснення

Як відображати видатки за КЕКВ 2800 — розповідаємо у статті. Роз’яснення, як використовувати КЕКВ 2800 та приклади бухгалтерських проведень допоможуть бюджетній установі сплатити забезпечувальні депозити, виплатити працівнику компенсацію за рішенням суду чи оплатити ліцензію.
40146

Як бюджетній установі купити телефони та оплатити мобільні послуги у 2025 році

Про нові обмеження вартості на придбання та оплату мобільних товарів та послуг у бюджетній установі — розповідає експерт. Визначимося з умовами оплати мобільних послуг та необхідними КЕКВ
9652

Реєстрація РРО у 2025 році: як провести правильно

РРО/пРРО — це сфера, в якій час від часу відбуваються зміни. І вони постійні. Процедура реєстрації звичайних РРО спростилася за останні роки. Про реєстрацію РРО/пРРО — тема даного огляду
8997