Як списати дебіторську заборгованість з позабалансу

4074

Запитання

Бюджетна установа обліковує на позабалансовому субрахунку 071 списану дебіторську заборгованість п’ять років. Як списати означену заборгованість з позабалансового рахунку?

Відповідь

Оновлений довідник програмної класифікації для використання у 2020 році

Дебіторська заборгованість є безнадійною дебіторською заборгованістю, якщо щодо неї існує впевненість про її неповернення боржником (п. 1.2 Порядку № 372). Таку дебіторську заборгованість установи списують з балансу за результатами інвентаризації розрахунків з відображенням зміни результатів виконання кошторису. Підставою для цього списання є рішення керівника установи.

Обліковують її протягом трьох років з моменту списання на позабалансовому субрахунку 071 «Списана дебіторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів» рахунку 07 «Списані активи». Упродовж цих трьох років установи спостерігають за можливістю стягнення безнадійної дебіторської заборгованості у разі зміни майнового стану неплатоспроможного дебітора (п. 3.5 Порядку № 372; Порядок застосування Плану рахунків).

Отже, якщо установа п’ять років обліковує на позабалансовому субрахунку 071 безнадійну до стягнення дебіторську заборгованість, проведіть її інвентаризацію і за результатами інвентаризації спишіть її з позабалансу за рішенням керівника установи. Адже установи остаточно списують дебіторську заборгованість з субрахунку 071 після надходження суми в порядку відшкодування або у зв’язку із закінченням строку обліку такої заборгованості (Порядок застосування Плану рахунків). Утім є й винятки — це списана з балансу заборгованість, дебітором за якою є Акціонерний комерційний агропромбанк «Україна» (далі — АК АПБ «Україна»).

Цю заборгованість після сплину трьох років перенесіть на позабалансовий субрахунок 041 «Непередбачені активи розпорядників бюджетних коштів». І на ньому обліковуйте її як непередбачений (потенційний) актив до її погашення ТОВ «Торнадо» або отримання за вашим запитом від нього інформації про продаж усього майна АК АПБ «Україна». Адже пункти 5.1, 5.2 тристороннього договору від 26.12.2008 № ГД-Л-275, укладеного в ході ліквідаційної процедури між Національним банком України, АК АПБ «Україна» та ТОВ «Торнадо», визначають, що кошти, одержані в результаті управління активами на розрахунки з вигодонабувачами спрямовуються відповідно до черговості, зазначеної у переліку вигодонабувачів. Вимоги кожної наступної черги задовольняють залежно від надходження на рахунок відповідача коштів від управління активами після повного задоволення вимог попередньої черги. Оскільки ваша установа є юридичною особою — клієнтом АК АКБ «Україна», яка не є пов’язаною особою банку, то її вимоги задовільнятимуть за сьомою позицією згаданої черговості. Утім, повернення цієї дебіторської заборгованості або відбудеться, або не відбудеться, оскільки установа над цими подіями не має повного контролю. Тож списана з балансу дебіторська заборгованість АК АКБ «Україна» є непередбаченим активом, позаяк потрібно чекати черги її погашення або інформації про те, що все майно АК АПБ «Україна» продане і ваші вимоги не можуть бути задоволені.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році.
183415

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72953

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104273

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35954

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13101