За яких умов проводиться інвентаризації під час податкової перевірки

Державна податкова служба нагадує, що проведення інвентаризації – обов’язок кожного підприємства для забезпечення підтвердження даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

інвентаризація під час податкової перевірки

⚡️Приклад розрахунку СКШП: скачати

ДПС посилається на норми Податкового Кодексу і зазначає, що контролюючі органи під час перевірки мають право вимагати проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів за результатами інвентаризації.

Для податківців приводом для проведення інвентаризації є те, що документальне оформлення господарської операції відповідними первинними документами не свідчить про безумовну їх відповідність самому змісту операції. Якщо фактичного здійснення операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів у документах.

Як проводиться інвентаризації під час податкової перевірки

  1. Під час проведення перевірки представники ДПС мають право вимагати від платника податків здійснити інвентаризацію.
  2. Для проведення інвентаризації платник податку має отримати належним чином оформлений документ з такою вимогою.
  3. Представники ДПС можуть бути присутні при інвентаризації.
  4. При проведенні інвентаризації на вимогу ДПС представники податкової служби до складу інвентаризаційної комісії не входять.

Наразі податкове законодавство не визначає чітку форму вимоги про проведення інвентаризації, оскільки такий документ передбачає обов`язок конкретної особи вчинити певні дії. За твердженням ДПС, кожна ситуація у поточних обставинах воєнного стану є індивідуальною.

💥Обов’язкова сертифікація бухгалтерів: кого торкнеться та які наслідки

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік автомобільних шин: бланки, зразки, пояснення

Бухгалтер має пам’ятати головне правило експлуатації автомобілів — обов’язковий облік та списання шин в бюджетних установах. Як обліковувати шини, коли їх списувати та які документи для цього необхідні, як ревізори виявляють їх понаднормове списання — дізнаєтеся із публікації
62400

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
390533

Ліквідаційна вартість основних засобів в бюджетних установах

Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку
65320

Бланки річної фінансової звітності у 2025 році

Для бухгалтера підготовка до фінзвітності без перебільшення — гаряча пора, чергова нагода перевірити, чи правильно він вів бухоблік. На допомогу — усі актуальні бланки фінансової звітності для 2025 року
25087

Власні надходження бюджетних установ

Бюджетні установи фінансуються із загального фонду державного чи місцевого бюджету. Однак окрім загального фонду є ще й спеціальний. Надходження до спеціального фонду, як правило, виникають у результаті діяльності установи і мають спеціальне призначення. Це власні надходження бюджетних установ. Розглянемо, що це за надходження.
76604

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді