Не знаєте, як провести закупівлю енергосервісу? Вчіться з E-tender.Ua
Замовники наразі можуть проводити закупівлю енергосервісу в Prozorro. Технічна можливість для цього в системі реалізована не так давно — у жовтні 2017 року. Затримались через неврегульованість законодавчих норм.
Як відбувається закупівля енергосервісу? Чим відрізняється оголошення такої закупівлі в ЕСЗ? Чи є особливі умови? Про все — по черзі.
Планування закупівлі
Перед тим, як опублікувати інформацію про будь-яку закупівлю в ЕСЗ, потрібно її запланувати. Тому закупівля енергосервісу також має бути відображена в річному плані закупівель. Але! Щоб внести дані про таку закупівлю до річного плану, замовник має обрати потрібний тип процедури — Відкриті торги для закупівлі енергосервісу (рис. 1).
Ось і всі особливості. Більше нічим планування не відрізняється.
Рис. 1
Оголошення закупівлі
Щоб оголосити закупівлю, в меню особистого кабінету обирайте:
Мої закупівлі > Створити оголошення > Відкриті торги для закупівлі енергосервісу (рис. 2).
Рис. 2
Коли заповнюватимете форму оголошення про проведення відкритих торгів, зверніть увагу на два нових поля.
Перше — це поле «Облікова ставка НБУ».
Вказуйте облікову ставку НБУ, дійсну на дату оголошення про проведення процедури відкритих торгів. За цією ставкою учасники, які подаватимуть свої пропозиції, зможуть розраховувати базові показники, на основі яких відбуватиметься аукціон (рис. 3).
Друге — поле «Джерело фінансування закупівлі» (рис. 3).
Від джерела фінансування залежить фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника енергосервісу на оплату відповідних паливно-енергетичних ресурсів та/або житлово-комунальних послуг, що підлягає до сплати виконавцю енергосервісу (далі — фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника).
Частина 5 статті 5 Закону № 327 передбачає такий розмір фіксованого відсотка суми скорочення витрат замовника:
- не менше 80%;
- менше 80% — якщо на об’єкті енергосервісу енергозберігаючі заходи проводитимуть за рахунок бюджетних коштів.
Щоб заповнити поле «Джерело фінансування закупівлі», оберіть один із пропонованих варіантів:
- фінансуваня виключно за рахунок учасника.
Цей варіант замовник обирає тоді, коли заходи енергосервісу виконуватимуть лише за кошти енергосервісної компанії. У такому разі фіксований відсоток суми скорочення витрат замовника становитиме 80%;
- співфінансування з бюджетних коштів.
Якщо заходи енергосервісу фінансуватимуть як бюджетним коштом, так і коштом енергосервісної компанії, йдеться про співфінансування. У такому разі замовник вводить значення від 0% до 80%, що відповідає фіксованому відсотку суми скорочення витрат замовника.
Рис. 3
Електронна форма оголошення відкритих торгів для закупівлі енергосервісу окремих звичних замовникам полів не має. Так, щоб оголосити таку закупівлю, не потрібно вказувати:
- очікувану вартість закупівлі. Вартість буде визначена в енергосервісному договорі;
- валюта може бути тільки в гривні. В системі значення валюти «грн» відображають за замовчуванням;
- строк постачання, виконання робіт або надання послуг. Строки енергосервісного договору визначає учасник у своїй тендерній пропозиції;
- мінімальний крок аукціону у грошовому виразі.
Окремі деталі закупівлі
Варті уваги окремі деталі закупівлі.
По-перше, алгоритм дій для закупівлі енергосервісу схожий на алгоритм відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Так само є етап попередньої кваліфікації, коли відбувається оцінка технічної та кваліфікаційної частини тендерної пропозиції учасника.
Тому з обов’язковим перекладом англійською мовою заповнюйте окремі поля, що стосуються загальних відомостей про закупівлю (рис. 4) та позицій окремої частини предмета закупівлі (рис. 5). Англійською заповнюють поля «Узагальнена назва закупівлі», «Примітки», «Конкретна назва предмета закупівлі».
Рис. 4
Рис. 5
По-друге, закупівля енергосервісу може бути багатолотовою. У такому разі на початку сторінки замовник обирає відповідний параметр (рис. 6).
Рис. 6
По-третє, під час такої закупівлі можна застосовувати додаткові нецінові критерії оцінки тендерних пропозицій учасника. Проте сума цих додаткових показників за питомою вагою не має перевищувати 25% показника ефективності енергосервісного договору.
По-четверте, період подання пропозицій не може тривати менше 30 календарних днів. Про це система попередить замовника (рис. 7).
Рис. 7
Попередня кваліфікація учасників
Попередня кваліфікація технічної та кваліфікаційної складової тендерної пропозиції учасника відбувається за тим самим порядком, що і для відкритих торгів з публікацією англійською мовою.
Цікаве про аукціон
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу — це єдина процедура в системі публічних закупівель Prozorro, в якій аукціон відбувається не на пониження, а на підвищення. Правила такі.
- Учасники підвищують показник ефективності енергосервісного договору не менш, ніж на один мінімальний крок від свого попереднього значення. Для цього вони можуть змінити:
- пропонований строк енергосервісного договору. А, як ми говорили, мінімальний крок замовник встановлює в оголошенні;
- фіксований відсоток щорічних платежів на користь учасника.
- 2. Стартовим ЕСЗ визначає найнижчий показник ефективності енергосервісного договору серед учасників.
Кваліфікація переможця. Публікація договору
Визначення переможця та публікація договору відбуваються за тим самими правилами, що й для решти процедур.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"