Керівництво установи вирішило списати зламаний монітор. Але він обліковується в складі ПК. Підкажіть, що робити з комп’ютером — провести часткову ліквідацію чи списати повністю?

КЕКВ 2210 чи 3110: який вибрати після змін до Інструкції № 333
Якщо з ладу вийшов монітор (частина ПК), комісія зі списання основних засобів (ОЗ) може ухвалити одне з двох рішень.
1. Провести часткову ліквідацію
Несправну частину вилучають з обліку, а комплект відновлюють, придбавши нову.
Для цього:
- зменште внесений капітал на первісну вартість списаного елемента;
- витрати на відновлення відобразіть на субрахунку 1311;
- після заміни оформте акт і збільште первісну вартість ПК на суму нового монітора;
- оновіть дані в інвентарній картці.
2. Провести повне списання
Цей варіант доцільний, якщо комп’ютер застарів або повністю зношений (морально чи фізично).
У цьому разі спишіть комп’ютер із балансу, а придатні частини — оприбуткуйте як окремі ОЗ, МНМА або запаси.
Ви ще не з нами? Саме час це змінити!
На практичному прикладі покажемо, як провести в обліку операції із часткової ліквідації основних засобів.
Чекаємо на вас!
Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф