На вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі) всі замовники повинні проводити закупівлі в електронній системі через авторизовані майданчики.
Як не помилитися з вибором майданчика для закупівлі і за якими критеріями перевіряти рівень акредитації авторизованого електронного майданчика?
Рівні акредитації авторизованих електронних майданчиків
Вимоги до електронних майданчиків визначає Порядок функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затверджений постановою КМУ від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок).
Як установлює пункт 12 Порядку, залежно від користувачів, яким надаються послуги, та порядку здійснення закупівлі авторизацію електронного майданчика проводять за одним або кількома рівнями акредитації.
Порядком передбачено чотири рівні акредитації майданчиків. Одразу зауважимо: акредитація лише за двома рівнями — першим та третім — дає право авторизованому майданчику надавати послуги замовнику. Підтвердимо свою думку.
Майданчики для замовників
Авторизовані майданчики першого рівня акредитації можуть надавати послуги замовнику в разі здійснення ним закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, визначену в частині першій статті 2 Закону про публічні закупівлі.
Тобто на цих майданчиках замовники можуть проводити закупівлі лише тоді, коли вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) є меншою 200 тис. грн., а робіт — 1,5 млн. грн. А замовники-монополісти — якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) є меншою 1 млн. грн., а робіт — 5 млн. грн.
Авторизовані майданчики третього рівня акредитації можуть надавати послуги замовнику в разі здійснення ним закупівель відповідно до порядку, визначеного Законом про публічні закупівлі.
І на тих, і на інших авторизованих майданчиках послуги замовнику надаються безплатно. Які саме послуги може отримати замовник на таких майданчиках, розглянемо детальніше.
Допорогові закупівлі в системі: нові старі правила
Авторизовані електронні майданчики першого рівня
Скориставшись авторизованим електронним майданчиком першого рівня, замовник зможе:
- оприлюднювати інформацію та оголошення про здійснення допорогової закупівлі.
- установлювати строки подання запитів про уточнення оприлюдненої інформації;
- надавати відповіді на запит про уточнення оприлюдненої інформації та на вимогу щодо усунення порушень;
- установлювати строки для подання пропозицій учасниками;
- застосовувати електронний аукціон з метою оцінки поданих пропозицій;
- оприлюднювати результати відбору постачальника товару, надавача послуги або виконавця робіт;
- оприлюднювати звіт про укладені договори.
Авторизовані електронні майданчики третього рівня
Авторизований електронний майданчик третього рівня надає можливість замовнику:
- проводити процедури закупівель, визначених Законом про публічні закупівлі;
- оприлюднювати інформацію та оголошення;
- вносити зміни до оголошення про проведення процедури закупівлі;
- вносити зміни до тендерної документації;
- надавати роз’яснення щодо тендерної документації та повідомляти про рішення щодо усунення порушення за результатами розгляду звернення;
- надсилати повідомлення відповідно до вимог Закону про публічні закупівлі;
- отримувати інформацію про скарги, які були подані учасниками;
- визначати відповідність учасників кваліфікаційним критеріям та переможця процедури закупівлі;
- розміщувати договір про закупівлю та додаткові угоди.
✔️Закупівлі в нових умовах ✔️Дистанційна робота тендерного комітету та уповноваженої особи ✔️Моніторинг ✔️Оскарження
Майданчики для учасників
Авторизовані електронні майданчики другого рівня створюються для надання послуг учаснику, що бере участь у закупівлях, вартість яких є меншою за вартість, визначену в частині першій статті 2 Закону про публічні закупівлі. Тобто на цих майданчиках надаються послуги для учасників у разі допорогових закупівель.
Авторизовані електронні майданчики четвертого рівня можуть надавати послуги учасникам, які беруть участь у закупівлях, порядок здійснення яких визначений Законом про публічні закупівлі.
Отже, для оголошення про проведення закупівлі замовники мають обрати за відповідних умов авторизовані електронні майданчики першого чи третього рівня акредитації. Де знайти потрібну інформацію про авторизовані майданчики?
Інформація про майданчики
Як веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель у складі електронної системи закупівель визначено систему ProZorro. Шукати її потрібно в мережі інтернет за адресою.
Тож саме на сайті системи ProZorro замовник знайде всю потрібну інформацію про авторизовані електронні майданчики та рівні їх акредитації. Окрім цього, там він зможе прочитати і про:
- нові заявки авторизованих майданчиків на авторизацію;
- висновки про тестування електронних майданчиків;
- рішення Уповноваженого органу про рівні, які присвоєно/скасовано тому чи тому авторизованому майданчику.
Нагадаємо насамкінець, що авторизовані майданчики до електронної системи закупівель мають бути підключені протягом 10 робочих днів після оприлюднення відповідного рішення Уповноваженого органу.
До того ж авторизовані електронні майданчики безплатно забезпечують рівний доступ усім користувачам до інформації про закупівлі.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"