Зміни у порядку роботи електронної системи закупівель

Автор
керівник проєкту «Держзакупівлі.Онлайн»
Уряд вніс зміни до порядку функціонування ЕСЗ. Розповімо, що має знати про них замовник, аби раптово не виникло проблем із розміщенням інформації про закупівлі.

Із 21.08.2019 діє нова редакція Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2016 № 166 (далі — Порядок). КМУ затвердив її постановою від 10.07.2019 № 704.

Порядок регулює переважно взаємодію адміністратора електронної системи закупівель (ЕСЗ) та операторів електронних майданчиків. Проте нові правила такої взаємодії торкнуться і замовників. Розповімо, що варто знати.

Режим роботи ЕСЗ та майданчиків

Порядок визначає робочий час ЕСЗ та майданчиків — з 08:00 до 18:00 у будні, а також зобов’язує майданчики працювати в цей період часу.

Тобто майданчик, на якому ви працюєте, має забезпечити вам доступ до усіх сервісів у робочий час. Припиняти роботу, аби провести технічні роботи й оновити продукти, він може лише після 18 години або ж у вихідні.

Система захисту інформації

Пункт 3 Порядку передбачає, що в ЕСЗ повинна бути створена комплексна система захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» від 05.07.1994 № 80/94-ВР.

Протягом року з моменту, коли атестат відповідності комплексної системи захисту інформації отримає адміністратор ЕСЗ, майданчики мають:

  • погодити технічне завдання на створення комплексної системи захисту інформації своєї інформаційно-телекомунікаційної системи з адміністратором і Держспецзв’язку;
  • отримати атестат відповідності за результатами державної експертизи.

Майданчик «Держзакупівлі.Онлайн» — ще на початку березня розробив технічне завдання на побудову комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи «Держзакупівлі.Онлайн», погодив його з адміністратором і Держспецзв’язку, пройшов експертизу технічного проєкту та документації. Наразі ж готується отримати атестат відповідності за поданою заявкою.

Адміністратор системи — ДП «Прозорро» отримав атестат відповідності 15 березня 2019 року. Тож ближче до весни 2020 року цікавтеся станом справ із атестатом у майданчика, який вибрали для роботи, щоб не виникло проблем із розміщенням інформації про заплановані закупівлі та оголошенням тендерів. Якщо майданчик не отримає атестата до 15 березня 2020 року, його відключать від ЕСЗ.

Новий розмір плати

Нові норми Порядку:

  • збільшують з 22.08.2019 плату за подання пропозицій для учасників, коли вартість закупівлі понад 4 млн грн — 200 нмдг (3400 грн);
  • передбачають тарифікацію подання пропозиції до закупівлі енергосервісу.

Плата за подання пропозиції до закупівлі енергосервісу залежатиме від вартості пропозиції учасника. Припускаємо, що це буде тариф від 1700 грн, оскільки левова частка договорів перевищує вартість в 1 млн грн.

Порядок тарифікації ще не розроблений, не реалізований технічно й механізм оплати. «Держзакупівлі.Онлайн» розглядає різні варіанти. Найзручніший з них — автоматичний розрахунок плати. Коли учасник зазначатиме вартість договору у полі «Пропозиція», плату за подання пропозиції встановлюватиме система. Тобто все відбуватиметься автоматично, без так званого людського фактору, що гарантуватиме конфіденційність пропозиції учасника.

Зміни у порядку роботи електронної системи закупівель
Тетяна Міштазаступник директора департаменту регулювання публічних закупівель — начальник відділу професіоналізації сфери публічних закупівель Мінекономрозвитку
У формах документів у сфері публічних закупівель відбулися зміни. Тож замовники тепер мусять вносити інформацію про умови оплати, джерела фінансування, зміни в договорі. Нові вимоги передбачає й ЕСЗ. Пояснимо нюанси.

Новий рівень акредитації

Оновлений Порядок вводить додатковий рівень акредитації майданчиків для надання послуг централізованим закупівельним організаціям — п’ятий. Авторизуватимуть за п’ятим рівнем акредитації тільки ті майданчики, що мають третій і другий та/або третій і четвертий рівні акредитації.

П’ятий рівень акредитації передбачає зобов’язання електронного майданчика щодо роботи централізованих закупівельних організацій (ЦЗО). Зокрема, забезпечити для ЦЗО можливість:

  • отримувати від замовників заявки на проведення закупівлі за рамковими угодами в їхніх інтересах;
  • формувати річний план закупівель за такими заявками від замовників, в інтересах яких заплановане проведення процедур закупівель та/або закупівель за рамковими угодами.

Контроль та штрафи

Електронний майданчик отримав право контролювати інформацію, яку розміщує користувач, та повідомляти йому, а також комісії щодо розгляду питань діяльності ЕСЗ (далі — комісія), якщо інформація неналежного змісту. За рішенням комісії Мінекономрозвитку надасть дозвіл адміністратору зняти з оприлюднення розміщену в ЕСЗ інформацію, яка:

  • має шкідливий та образливий характер;
  • не стосується проведення закупівлі.

Власне, тепер адміністратор ЕСЗ жорсткіше контролюватиме й роботу електронних майданчиків. Вони сплачуватимуть штрафи, зокрема, якщо:

  • порушена доступність даних — майданчик не передасть на ProZorro документи, файли або не прийматиме їх від нього більше ніж 5 год робочого часу сумарно протягом року;
  • технічний збій у роботі триватиме більше ніж 7 год робочого часу сумарно протягом року;
  • конфіденційну інформацію передадуть третій особі без попередньої згоди на це особи, яка є власником такої інформації.

Розмір та порядок нарахування штрафу визначає договір, укладений між електронним майданчиком та адміністратором ЕСЗ.

Про інші важливі нововведення на ProZorro


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді