Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

UA RU
Стаття-подарунок від журналу «Головбух Бюджет»
Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Аби отримати доступ до системи дистанційного обслуговування Казначейства, бухгалтер має подати заявку з переліком рахунків IBAN у порядку зростання за МФО. Як впорядкувати ці рахунки швидко і без проблем — алгоритм дій у публікації

З початку року Казначейство відкрило усім розпорядникам коштів нові рахунки за стандартом міжнародного номеру банківського рахунку IBAN. Тож кожен бухгалтер, який використовує систему дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства — Казначейство» (далі — СДО), має заповнити нову заявку, аби отримати доступ до СДО. Однак сформувати заявку виявилося технічно складно. Розглянемо детально, яку вимогу містить форма заявки, у яких випадках її подавати та який алгоритм дій застосувати, аби казначей не повернув документ на доопрацювання.

⚠️Як індексувати зарплату: алгоритм

Яку вимогу містить форма заявки

Форму заявки про надання доступу до системи дистанційного обслуговування клієнтів з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства — Казначейство» (розпорядники бюджетних коштів) визначає додаток 4.1 до Порядку № 133*. Її можна завантажити на веб-сайті Казначейства, перейшовши за відповідним посиланням у розділі «Зразки документів» підрубрики «Система дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» рубрики «Електронні сервіси». Або за посиланням на порталі (нижче).

* Порядок використання системи дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Казначейства від 26.04.2019 № 133

Розділ ІІІ заявки містить табличну частину, у якій слід зазначити, зокрема:

  • МФО органу Казначейства;
  • код органу Казначейства;
  • ЄДРПОУ розпорядника коштів;
  • рахунок IBAN тощо.

Технічна складність, з якою зіштовхнетесь, коли заповнюватимете документ, полягає у тому, що рахунки IBAN потрібно зазначити у порядку зростання не за їхніми номерами, а за кожним окремим МФО. Таку вимогу містить примітка до стовпчика «Рахунок» табличної форми розділу ІІІ заявки. Тож місцеві казначеї наголошують, що бухгалтер має упорядкувати кожен рахунок у порядку зростання в межах одного МФО — починаючи з 12-го символу рахунку IBAN. Наприклад, рахунки, які відкрили в органі Казначейства за МФО 888888, потрібно упорядкувати за зростанням після символу «0», який вказаний після МФО — UA198888880[355129009000080088].

Як же підготуватися та упорядкувати рахунки правильно?

Як підготуватися

Аби технічно підготуватися до упорядкування, виконайте чотири кроки.

Крок 1. Створіть документ у текстовому редакторі Microsoft Word.

Крок 2. Скопіюйте рахунки IBAN у документ, однак дотримайте правила: один рахунок — окремий рядок. Пам’ятайте, що між символами рахунку не має бути пробілів чи інших символів.

Крок 3. Оберіть в меню «Основне» команду «Замінити».

Крок 4. У вікні «Пошук і замінювання», яке відкрилося, впишіть:

  • у чарунці «Знайти:» — МФО органу Казначейства, наприклад, для МФО 888888 — уведіть «888888»;
  • у чарунці «Замінити на» — символ «;», МФО органу Казначейства і знову символ «;». Наприклад, для МФО 888888 — «;8888880;».

Далі — натисніть на кнопку «Замінити все» (рис. 1).

Після цього у кожному рахунку IBAN (рис. 2) знак «;» відокремить три групи символів:

  • з 1-го по 4-й ;
  • з 5-го по 10-й;
  • з 11-го по 29-й.

Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

Рис. 1. Вікно «Пошук і замінювання»

Рис. 2. Зразок рахунків, розділених символом «;»

Третя група починається з 11-го символу, яким є нуль, тож на упорядкування він не вплине — рахунки упорядковуватимемо починаючи з 12-го символу (рис. 2).

Якщо рахунки IBAN відкриті не в одному органі Казначейства, виконайте кроки 3–4 і за іншими МФО.

Алгоритм дій для впорядкування рахунків ⋙

Коли подавати заявку

Ситуації, коли потрібно подавати заявку, визначають пункти 5.2–5.5 договору про дистанційне розрахункове обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства — Казначейство». Тож нову заявку подавайте до органу Казначейства, якщо:

  • змінили посадових осіб установи — керівника, головного бухгалтера або інших працівників, яким надано доступ до СДО;
  • змінили назву установи або печатку;
  • відкрили нові рахунки;
  • поновили строк дії кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки тощо.

Нова заявка автоматично скасовує попередню.

Позаяк упорядковувати рахунки у розділі ІІІ заявки за кожним МФО у порядку зростання бухгалтеру доведеться не один раз на рік, наш алгоритм стане в пригоді і заощадить час.



Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді