Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

UA RU
Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Аби отримати доступ до системи дистанційного обслуговування Казначейства, бухгалтер має подати заявку з переліком рахунків IBAN у порядку зростання за МФО. Як впорядкувати ці рахунки швидко і без проблем — алгоритм дій у публікації

З початку року Казначейство відкрило усім розпорядникам коштів нові рахунки за стандартом міжнародного номеру банківського рахунку IBAN. Тож кожен бухгалтер, який використовує систему дистанційного обслуговування «Клієнт Казначейства — Казначейство» (далі — СДО), має заповнити нову заявку, аби отримати доступ до СДО. Однак сформувати заявку виявилося технічно складно. Розглянемо детально, яку вимогу містить форма заявки, у яких випадках її подавати та який алгоритм дій застосувати, аби казначей не повернув документ на доопрацювання.

Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом

Яку вимогу містить форма заявки

Форму заявки про надання доступу до системи дистанційного обслуговування клієнтів з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства — Казначейство» (розпорядники бюджетних коштів) визначає додаток 4.1 до Порядку № 133*. Її можна завантажити на веб-сайті Казначейства, перейшовши за відповідним посиланням у розділі «Зразки документів» підрубрики «Система дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» рубрики «Електронні сервіси». Або за посиланням на порталі (нижче).

* Порядок використання системи дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Казначейства від 26.04.2019 № 133

Розділ ІІІ заявки містить табличну частину, у якій слід зазначити, зокрема:

  • МФО органу Казначейства;
  • код органу Казначейства;
  • ЄДРПОУ розпорядника коштів;
  • рахунок IBAN тощо.

Технічна складність, з якою зіштовхнетесь, коли заповнюватимете документ, полягає у тому, що рахунки IBAN потрібно зазначити у порядку зростання не за їхніми номерами, а за кожним окремим МФО. Таку вимогу містить примітка до стовпчика «Рахунок» табличної форми розділу ІІІ заявки. Тож місцеві казначеї наголошують, що бухгалтер має упорядкувати кожен рахунок у порядку зростання в межах одного МФО — починаючи з 12-го символу рахунку IBAN. Наприклад, рахунки, які відкрили в органі Казначейства за МФО 888888, потрібно упорядкувати за зростанням після символу «0», який вказаний після МФО — UA198888880[355129009000080088].

Як же підготуватися та упорядкувати рахунки правильно?

Як підготуватися

Аби технічно підготуватися до упорядкування, виконайте чотири кроки.

Крок 1. Створіть документ у текстовому редакторі Microsoft Word.

Крок 2. Скопіюйте рахунки IBAN у документ, однак дотримайте правила: один рахунок — окремий рядок. Пам’ятайте, що між символами рахунку не має бути пробілів чи інших символів.

Крок 3. Оберіть в меню «Основне» команду «Замінити».

Крок 4. У вікні «Пошук і замінювання», яке відкрилося, впишіть:

  • у чарунці «Знайти:» — МФО органу Казначейства, наприклад, для МФО 888888 — уведіть «888888»;
  • у чарунці «Замінити на» — символ «;», МФО органу Казначейства і знову символ «;». Наприклад, для МФО 888888 — «;8888880;».

Далі — натисніть на кнопку «Замінити все» (рис. 1).

Після цього у кожному рахунку IBAN (рис. 2) знак «;» відокремить три групи символів:

  • з 1-го по 4-й ;
  • з 5-го по 10-й;
  • з 11-го по 29-й.

Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

Як упорядкувати рахунки IBAN: практичні поради

Рис. 1. Вікно «Пошук і замінювання»

Рис. 2. Зразок рахунків, розділених символом «;»

Третя група починається з 11-го символу, яким є нуль, тож на упорядкування він не вплине — рахунки упорядковуватимемо починаючи з 12-го символу (рис. 2).

Якщо рахунки IBAN відкриті не в одному органі Казначейства, виконайте кроки 3–4 і за іншими МФО.

Алгоритм дій для впорядкування рахунків ⋙

Коли подавати заявку

Ситуації, коли потрібно подавати заявку, визначають пункти 5.2–5.5 договору про дистанційне розрахункове обслуговування з використанням програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства — Казначейство». Тож нову заявку подавайте до органу Казначейства, якщо:

  • змінили посадових осіб установи — керівника, головного бухгалтера або інших працівників, яким надано доступ до СДО;
  • змінили назву установи або печатку;
  • відкрили нові рахунки;
  • поновили строк дії кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки тощо.

Нова заявка автоматично скасовує попередню.

Позаяк упорядковувати рахунки у розділі ІІІ заявки за кожним МФО у порядку зростання бухгалтеру доведеться не один раз на рік, наш алгоритм стане в пригоді і заощадить час.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"

Вебінарний марафон доя Дня бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді