Не користуєтесь приміщенням: чи треба платити за оренду?
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Як працювати бюджетній установі після 28.08.2025
Трапляються ситуації, коли орендар певний час не користується приміщенням, яке орендував. Чи має він сплачувати орендну плату та інші платежі — з’ясуємо разом.
Коли одна установа передає державне майно іншій установі в платне користування, сторони укладають договір оренди. Щоб відшкодувати плату за утримання приміщення та комунальні послуги, що спожив орендар, сторони укладають договір про відшкодування витрат орендодавцю.
Розглянемо, як нараховують платежі, та з’ясуємо, чи можна орендарю не сплачувати їх, якщо він певний час не користувався орендованим приміщенням.
Орендну плату орендар зобов’язаний сплачувати незалежно від наслідків своєї господарської діяльності (ч. 4 ст. 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX).
Такий категоричний припис не залишає орендарю можливості не оплачувати оренду або оплачувати її частково. Навіть якщо він певний час не користувався приміщенням, орендну плату він має сплатити у повній сумі.
Спожиті комунальні послуги орендар може оплатити в один із способів на свій вибір.
- сплатити вартість комунальних послуг надавачам послуг. Для цього він самотужки укладає договори з постачальниками, встановлює окремі лічильники, узгоджує тарифи і оплачує отримані комунальні послуги.
Тож якщо орендар певний час не користувався орендованим приміщенням і не споживав комунальні послуги, має змогу не оплачувати їх.
- відшкодувати орендодавцеві витрати на оплату комунальних послуг.
Якщо орендар певний час не провадив госпдіяльності в орендованому приміщенні, орендодавець може переглянути порядок відшкодування комунальних послуг. Для цього орендар має надати підтвердні документи.
Щодо відшкодування витрат на утримання орендованого приміщення. Частку орендаря в загальних витратах на утримання приміщення зазвичай розраховують пропорційно до площі, яку він орендує.
Оскільки витрати на утримання приміщення є постійними і не залежать від провадження господарської діяльності, орендар має постійно оплачувати такі витрати, зокрема і тоді, коли він тимчасово не користується орендованою нерухомістю.
Ще більше порад щодо орендних операцій шукайте в електронному журналі «Головбух Бюджет».
Долучайтеся до спільноти однодумців у наших соцмережах, щоб завжди бути в курсі змін.
До зустрічі!