Підписувати первинку будемо по-новому: що пропонують Законопроєктами
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Зміни в Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів
Голова фінансового комітету ВРУ, Данило Гетманцев, повідомив у своєму телеграм каналі, що зареєстрував законопроєкт від 08.09.2025 № 14023.
Документ спрямований на спрощення оформлення первинних документів з надання послуг.
Бізнес неодноразово звертався до Комітету про необхідність перегляду вимог до підписання актів наданих послуг. З одного боку, оформлення і пересилка актів лягають на плечі підприємців, відволікаючи їх від основної задачі — підприємницької діяльності. Але з іншого боку, саме підписання актів наданих послуг є інструментом захисту інтересів замовника. Тому важливо було залишити суб’єктам господарювання право вибору способу оформлення первинних документів, який найкраще відповідатиме потребам конкретного підприємства з точки зору його бізнес-процесів і договірних ризиків, — зазначив Данило Гетманцев.
Текст законопроєкту на сайті ВРУ ще немає, тож оперуємо коментарем автора документа: законопроєктом пропонують внести зміни до статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», щоб надати суб’єктам господарювання право передбачати при укладенні договору спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг.
Передбачається, що під час оформлення акту наданих послуг такі реквізити як посада, прізвище та підпис зі сторони замовника послуги не є обов’язковими за умови, що такий порядок оформлення первинних документів передбачено договором і вартість наданих послуг оплатили замовником у повному обсязі у безготівковій формі.
Увага: зазначені положення не поширюватимуться на вимоги до оформлення первинних документів з надання послуг, оплачених за рахунок бюджетних коштів, для яких зберігаються чинні вимоги до оформлення первинних документів.
Що ж до Урядового Законопроєкту від 09.09.2025 № 14023-1, то його текст також досі не оприлюднили.
Однак Тарас Мельничук, представник уряду в парламенті, у своєму телеграм каналі прокоментував основні новації вищезгаданого документа:
Законопроект спрямований на зменшення адміністративного навантаження на бізнес шляхом спрощення документообігу бізнесу в частині надання можливості зазначати в первинних документах, що підтверджують надання послуги, оплаченої в безготівковій формі, інформацію про посаду, прізвище та підпис тільки однієї особи — особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність оформлення постачання послуг (виконавця).
Документом пропонують визначити, що первинний документ, що підтверджує надання послуги та оплачений у безготівковій формі, визнається дійсним за умови наявності обов’язкових реквізитів, визначених законом, і може не містити підпису та даних представника замовника послуги.
Очікуємо на тексти документів, щоб детальніше проаналізувати та порівняти їх.