Декларування-2022: Роз’яснення НАЗК про позначку «Член сім’ї не надав інформацію»

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Особа, з якою у вас стосунки і ви спільно проживаєте, відмовляється надавати інформацію про свої доходи за минулий рік? Тоді в декларації можна обрати позначку «Член сім’ї не надав інформацію».

 Декларування-2022: Роз’яснення НАЗК про позначку «Член сім’ї не надав інформацію»

Зразок посадової інструкції бухгалтера СКАЧАТИ


Проте, якщо інформацію, яку вам не надає коханий (-а), можна знайти у відкритих джерелах, то варто спочатку дещо перевірити.

Що робити, якщо член сім’ї відмовляє вам у інформації та коли все ж слід обрати цю позначку – розповідаємо далі.

Якщо вам не надають інформацію, щоб вказати її у декларації, вам потрібно:

  • перевірити, чи є ця інформація у відкритих джерелах (реєстрах, порталах, документах або на інших ресурсах). Перелік реєстрів, які можуть вам допомогти у пошуках інформації для декларування, можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/de-shukaty-informatsiyu-yaku-potribno-vkazaty-u-deklaratsiyi/;
  • якщо інформація, якою з вами не ділиться член вашої сім’ї, відсутня у відкритих джерелах, оберіть позначку «Член сім’ї не надав інформацію».

Зважайте, що у будь-якому разі вам все ж потрібно вказати у декларації інформацію, яка вам відома про члена сім’ї.

Наприклад, якщо ви знаєте, що ваша кохана людина займається підприємницькою або незалежною професійною діяльністю, вам потрібно:

  • 1) вказати у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації, що член сім’ї отримав дохід;
  • 2) вказати відомості про члена сім’ї як джерело доходу, обравши вид доходу – «Дохід від зайняття підприємницькою діяльністю» чи «Дохід від зайняття незалежною професійною діяльністю».
  • 3) і лише потім, якщо вам не відомий розмір доходу, у відповідному полі обрати позначку «Член сім’ї не надав інформацію».

У яких ситуаціях не можна обирати позначку «Член сім’ї не надав інформацію»?

Якщо член вашої сім’ї є декларантом та вже подав декларацію чи повідомлення про суттєві зміни у майновому стані за такий же період;

Якщо у нотаріально посвідченій заяві декларанта про надання згоди на укладення членом подружжя договору зазначена інформація про цей об’єкт (вартість, характеристики тощо) або ж декларант ознайомлений з умовами такого договору. У такому випадку це означає, що декларант знав про наявність об’єкта нерухомості та його вартість.

Недекларування такого об’єкта або обрання у полі щодо його вартості позначок «Член сім’ї не надав інформації», «Не відомо», «Не застосовується» вважатиметься зазначенням недостовірних відомостей.

Кампанія декларування триває до 31 березня 2022 року.

Джерело: НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Індекс інфляції 2026 для індексації зарплати

Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас
27888

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
77

Меморіальний ордер № 17

Меморіальний ордер № 17 використовують, щоб відображати господарські операції у бюджетних установах, які не фіксують у меморіальних ордерах № 1–16, а також для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
53

Бюджетна звітність 2026: форми та правила складання

Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона перетинаєтьсяз фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2026 році — у цьому огляді
69746

Як оплачувати роботу вчителя-сумісника

Сумісництво у школі — поширена ситуація, але під час нарахування заробітної плати вчителю-суміснику необхідно враховувати важливі правові та розрахункові нюанси. Розглянемо на практичному прикладі вчителя музики, як правильно тарифікувати та оплачувати працю педпрацівника за сумісництвом у реаліях 2026 року
45326

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді