Автоматична зміна найменування КНП та ДНП: роз’яснення Мін’юсту
Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Державні та комунальні некомерційні підприємства (далі — ДНП, КНП) після скасування ГКУ протягом перехідного періоду до 28 серпня 2028 року мають замінити у своїх назвах слова «підприємство» на «товариство».
Наприклад: «Комунальне некомерційне підприємство» → «Комунальне некомерційне товариство».
Як працювати бюджетній установі після 28.08.2025
Зміна найменування не вважається перетворенням юридичної особи. Реєстратор вносить зміни під час держреєстрації перейменування без окремої заяви та без сплати адмінзбору.
Процедура відбувається за правилами Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі — Закон № 755). Для внесення змін до ЄДР та установчих документів подаються документи, визначені ч. 4 ст. 17 Закону № 755.
Тож автоматичної зміни у ЄДР не буде. Якщо КНП чи ДНП не подасть документи для зміни найменування, у реєстрі залишиться стара назва. Після завершення перехідного періоду всі КНП та ДНП вважатимуться відповідно КНТ та ДНТ, незалежно від того, чи внесли зміни у статути та ЄДР.
Установчі документи (статути) обов’язково треба буде оновити до кінця перехідного періоду.
Таким чином, бухгалтерам варто заздалегідь підготуватися до зміни установчих документів та стежити, щоб у ЄДР було відображено нове найменування установи.