Зміни в НП(с)БОДС 121, 129, 133: що запрацює з 2026 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін оприлюднив проєкт змін до деяких національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі

Мінфін пропонує уточнити окремі положення у НП(с)БОДС:

  • 121 «Основні засоби»;
  • 129 «Інвестиційна нерухомість»;
  • 133 «Фінансові інвестиції».

У НП(с)БОДС 121 передбачено, що у примітках до фінансової звітності наводиться інформація про вартість повністю амортизованого об’єкта основних засобів, який ще використовується. Замість цього Мінфін пропонує наводити у примітках до фінансової звітності інформацію про вартість основних засобів щодо яких переглянуто строк корисного використання та ліквідаційну вартість з метою подальшої їх експлуатації.

У НП(С)БОДС 129 «Інвестиційна нерухомість» Мінфін пропонує удосконалити норми щодо відображення інвестиційної нерухомості у консолідованій звітності групи.

НП(С)БОДС 133 Мінфін пропонує привести у відповідність із Міжнародним стандартом бухгалтерського обліку для державного сектору 36 «Інвестиції в асоційовані та спільні підприємства» з урахуванням особливостей національного законодавства, зокрема уточнити порядок визнання фінансових інвестицій, визначити балансоутримувача фінансових інвестицій, встановити порядок обліку фінансових інвестицій за методом участі в капіталі контрольованих підприємств тощо.

Зазначені новації Мінфін пропонує запровадити з 01 січня 2026 року.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184233

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73310

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104726

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36119

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13167

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді