Як некомерційним закладам охорони здоров’я визначити умови оплати праці працівників

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Діяльність новоствореного комунального некомерційного закладу охорони здоров’я, перетвореного на комунальне некомерційне підприємство, можуть фінансувати як за бюджетні кошти, так і за кошти юридичних та фізичних осіб.

Установи та організації, які фінансують з бюджету, визначають умови оплати праці працівників за постановою КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 №1298.

Заклади охорони здоров’я, які за організаційно-правовою формою функціонують як комунальні некомерційні підприємства, визначають умови і розміри оплати праці у колективному договорі. У ньому вони мають дотримати норми законодавства, генеральної, галузевої та територіальної угод (ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, далі — Закон № 108).

Законодавство не забороняє підприємствам, які визначають умови оплати праці працівників охорони здоров’я, враховувати у колективному договорі гарантії, встановлені, зокрема, наказом Мінпраці та МОЗ «Про впорядкування Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення» від 05.10.2005 №308/519.

Однак оплату праці працівників госпрозрахункові підприємства мають фінансувати за рахунок частини доходу та інших коштів, які отримують від своєї господарської діяльності (ст. 4 Закону № 108).

Тож аби визначити умови і розміри оплати праці своїх працівників, заклади охорони здоров’я, які функціонують як комунальні некомерційні підприємства, мають враховувати свої фінансові можливості.

За інформацією Управління Держпраці у Кіровоградській області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
16884

Страховий стаж: як обчислити і коли враховувати

Дані про страховий стаж потрібні бухгалтеру в низці випадків — при нарахуванні лікарняних, декретних, пенсій та інших соціальних виплат. У консультації пояснюємо, як дізнатися свій страховий стаж та які періоди до нього включати
66353

Доплати бюджетникам у 2025 році: види, порядок нарахування, приклади

Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
54778

Листок непрацездатності 2025: новації та алгоритм роботи

У статті розглянули порядок оформлення листка непрацездатності у 2025 році: хто має право на отримання, як правильно заповнити бланк, які дані необхідні для електронного та паперового варіантів. Скористайтеся актуальним бланком листка непрацездатності та зразком заповнення, щоб пришвидшити оплату лікарняних.
87856

Довідка ОК-7 для оплати лікарняного: що це, де взяти і коли потрібна

Довідка ОК-7 — це офіційне підтвердження страхового стажу працівника. Вона необхідна, зокрема, для оплати лікарняного. У статті пояснимо, як отримати довідку з Пенсійного фонду, що містить форма ОК-7, коли та для чого її використовують.
103158

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді