Зміни у порядку надсилання податкових повідомлень-рішень

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
З 26.02.2026 органи ДПС застосовуватимуть оновлений порядок надсилання податкових повідомлень-рішень (ППР)

Зміни у порядку надсилання податкових повідомлень-рішень

Наказом Мінфіну від 09.10.2025 № 513, який набере чинності 26.02.2026 буде змінено Порядок надсилання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі — Порядок).

Мета — узгодити Порядок із положеннями ПК, окремими законодавчими актами, а також актуалізувати форму ППР.

Заява за формою № 20-ОПП на генератор: коли подавати та як заповнити

Основні зміни:

  • врахування окремих правил сплати податкових зобов’язань під час воєнного стану:

Якщо платник сплачує суму податкового зобов’язання протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання ППР (форми «Р» та «Д»), штрафні (фінансові) санкції вважаються скасованими, а пеня не нараховується. При цьому нове ППР не складається;

  • ППР у разі ліквідації контролюючого органу:

У разі ліквідації органу ДПС, який прийняв попереднє ППР, нове рішення оформлює контролюючий орган, що здійснює адміністрування податків, зборів, платежів платника податків;

  • оновлення форм ППР (додатки 1–30) з урахуванням нової нумерації:

Форми доповнено, зокрема:

  • уточненими підставами, у разі встановлення яких надсилається (вручається) ППР;
  • уніфікованою структурою та єдиними форматами відображення інформації;
  • оновленим форматом реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції.

Додаткові зручності для платників:

  • відображення інформації про судові та адміністративні оскарження, що вплинули на розмір узгоджених грошових зобов’язань;
  • QR-коди для швидкої та зручної сплати грошових зобов’язань.

За інформацією ДПС

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
49

Податкова декларація з рентної плати — заповнення від експерта

Підкажемо, як скласти розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води, аби уникнути можливих помилок. Також надаємо актуальні бланки декларації з рентної плати та розрахунків до неї
16900

Як виправити помилку у рядках 091—111 Податкового розрахунку

Правильність заповнення кожного реквізиту податкової звітності є запорукою відсутності претензій з боку контролюючих органів. Однак на практиці нерідко виникають ситуації, коли після подання Податкового розрахунку виявляються помилки в його заголовній (вступній) частині. У цій статті розглянемо механізм коригування відомостей у рядках 091—111, правові наслідки таких помилок та практичні рекомендації щодо дій бухгалтера
433

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді