Соціальні виплати в бухгалтерському обліку бюджетних установ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін докладно роз’яснив, як відображати в бухгалтерському обліку соціальні виплати.

Господарські операції бюджетних установ поділяють на обмінні та необмінні.

В обліку витрати за обмінними операціями, пов’язані із виконанням установою своїх повноважень, визначених законодавством, що покриваються за рахунок бюджетних асигнувань, визнають одночасно із зменшенням активу або збільшенням зобов’язання (пп. 3.1 розділу III НП(С)БОДС 135 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 18.05.2012 № 568; далі — НП(С)БОДС 135).

Витрати за необмінними операціями визнають одночасно з вибуттям активів (коштів, товарів, робіт, послуг), що призводить до зменшення майбутніх економічних вигід та/або потенціалу корисності, пов’язаних з використанням цього активу, та за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Отже, інформацію про витрати установи формують в бухобліку відповідно до критеріїв їх визнання, ознак і характеристик, а також мети отримання і витрачання коштів. Відображають її на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку.

Так, операції з активами та зобов’язаннями в бухобліку відображають відповідно до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219.

Водночас за потреби, щоб відобразити господарські операції, установи можуть застосовувати не передбачену цим документом кореспонденцію субрахунків. Формуючи власну кореспонденцією, установа має:

  • зберегти єдині методологічні засади, визначені НП(С)БОДС та іншими нормативно-правовими актами з бухобліку;
  • зазначити таку кореспонденцію в розпорядчому документі про облікову політику.

Нагадаємо: установи самостійно визначають облікову політику, а також зміни до неї — за погодженням з головним розпорядником бюджетних коштів.

Лист Мінфіну від 14.09.2017 № 35220-07/10/24609

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт на списання основних засобів зразок заповнення

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
159569

КЕКВ 2220 Медикаменти та перев’язувальні матеріали: роз’яснення

Підкажемо, що відносити до КЕКВ 2220. Допоможемо розібратися, як тип бюджетної установи та призначення закупівлі впливають на те, який КЕКВ для медикаментів обрати, КЕКВ 2210 чи КЕКВ 2220. Підкріпимо теорію практичними таблицями із бухгалтерськими проведеннями у статті.
127

КЕКВ 2800 Інші поточні видатки: роз’яснення

Як відображати видатки за КЕКВ 2800 — розповідаємо у статті. Роз’яснення, як використовувати КЕКВ 2800 та приклади бухгалтерських проведень допоможуть бюджетній установі сплатити забезпечувальні депозити, виплатити працівнику компенсацію за рішенням суду чи оплатити ліцензію.
40210

Як бюджетній установі купити телефони та оплатити мобільні послуги у 2025 році

Про нові обмеження вартості на придбання та оплату мобільних товарів та послуг у бюджетній установі — розповідає експерт. Визначимося з умовами оплати мобільних послуг та необхідними КЕКВ
9680

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді