Соціальні виплати в бухгалтерському обліку бюджетних установ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін докладно роз’яснив, як відображати в бухгалтерському обліку соціальні виплати.

Господарські операції бюджетних установ поділяють на обмінні та необмінні.

В обліку витрати за обмінними операціями, пов’язані із виконанням установою своїх повноважень, визначених законодавством, що покриваються за рахунок бюджетних асигнувань, визнають одночасно із зменшенням активу або збільшенням зобов’язання (пп. 3.1 розділу III НП(С)БОДС 135 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 18.05.2012 № 568; далі — НП(С)БОДС 135).

Витрати за необмінними операціями визнають одночасно з вибуттям активів (коштів, товарів, робіт, послуг), що призводить до зменшення майбутніх економічних вигід та/або потенціалу корисності, пов’язаних з використанням цього активу, та за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Отже, інформацію про витрати установи формують в бухобліку відповідно до критеріїв їх визнання, ознак і характеристик, а також мети отримання і витрачання коштів. Відображають її на відповідних субрахунках бухгалтерського обліку.

Так, операції з активами та зобов’язаннями в бухобліку відображають відповідно до Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219.

Водночас за потреби, щоб відобразити господарські операції, установи можуть застосовувати не передбачену цим документом кореспонденцію субрахунків. Формуючи власну кореспонденцією, установа має:

  • зберегти єдині методологічні засади, визначені НП(С)БОДС та іншими нормативно-правовими актами з бухобліку;
  • зазначити таку кореспонденцію в розпорядчому документі про облікову політику.

Нагадаємо: установи самостійно визначають облікову політику, а також зміни до неї — за погодженням з головним розпорядником бюджетних коштів.

Лист Мінфіну від 14.09.2017 № 35220-07/10/24609

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
389976

Ліквідаційна вартість основних засобів в бюджетних установах

Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку
65157

Бланки річної фінансової звітності у 2025 році

Для бухгалтера підготовка до фінзвітності без перебільшення — гаряча пора, чергова нагода перевірити, чи правильно він вів бухоблік. На допомогу — усі актуальні бланки фінансової звітності для 2025 року
25067

Власні надходження бюджетних установ

Бюджетні установи фінансуються із загального фонду державного чи місцевого бюджету. Однак окрім загального фонду є ще й спеціальний. Надходження до спеціального фонду, як правило, виникають у результаті діяльності установи і мають спеціальне призначення. Це власні надходження бюджетних установ. Розглянемо, що це за надходження.
76303

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
173160

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді