Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Чи зобов’язані сторони оформляти акт звірки взаєморозрахунків — пояснили в Держаудитслужбі.

Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі — Закон про бухобліку), а також Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, зобов’язують установи проводити інвентаризацію активів та зобов’язань.

Водночас вимоги цих нормативних актів не встановлюють обов’язку контрагента підписувати акт звірки взаємних розрахунків.

Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні Нестача в результаті інвентаризації: як діяти

З практики розгляду справ Вищим господарським судом України, акт звірки не є зведеним бухгалтерським регістром і первинним документом у розумінні Закону про бухоблік. Наявність або відсутність зобов’язань сторін підтверджують первинні документи Тому акт звірки є належним доказом лише у разі підтвердження відтворених у ньому операцій первинними документами та зведеними бухрегістрами.

Джерело: Лист Держаудитслужби від 20.02.2017 № 25-16/104

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості бухгалтерського обліку в ОМС

У чому особливості бухгалтерського обліку органів місцевого самоврядування, якою має бути організація бухгалтерського обліку ОМС та облік специфічних для ОМС операцій – у даній експертній статті.
9601

Акт введення в експлуатацію основних засобів

Установа придбала обладнання, тож потрібно скласти акт введення в експлуатацію. Наводимо в статті акт введення в експлуатацію основних засобів, зразок та приклад заповнення
125317

Облік основних засобів 2025: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
364506

Акт списання основних засобів – бланк та зразок

Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
147597

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді