Чи зобов’язані сторони оформляти акт звірки взаєморозрахунків — пояснили в Держаудитслужбі.
Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі — Закон про бухобліку), а також Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, зобов’язують установи проводити інвентаризацію активів та зобов’язань.
Водночас вимоги цих нормативних актів не встановлюють обов’язку контрагента підписувати акт звірки взаємних розрахунків.
 Нестача в результаті інвентаризації: як діяти
 Нестача в результаті інвентаризації: як діяти
З практики розгляду справ Вищим господарським судом України, акт звірки не є зведеним бухгалтерським регістром і первинним документом у розумінні Закону про бухоблік. Наявність або відсутність зобов’язань сторін підтверджують первинні документи Тому акт звірки є належним доказом лише у разі підтвердження відтворених у ньому операцій первинними документами та зведеними бухрегістрами.
Джерело: Лист Держаудитслужби від 20.02.2017 № 25-16/104
            
         
        
            
                            
                    
                    Відображайте видатки за КЕКВ 2700 правильно із порадами у статті. Розповідаємо, хто і за яких умов може його застосовувати.
                    
                
                                            
                    
                    Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
                    
                
                                            
                    
                    Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
                    
                
                                            
                    
                    На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
                    
                
                                            
                    
                    Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?