Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Чи зобов’язані сторони оформляти акт звірки взаєморозрахунків — пояснили в Держаудитслужбі.

Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі — Закон про бухобліку), а також Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, зобов’язують установи проводити інвентаризацію активів та зобов’язань.

Водночас вимоги цих нормативних актів не встановлюють обов’язку контрагента підписувати акт звірки взаємних розрахунків.

Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні Нестача в результаті інвентаризації: як діяти

З практики розгляду справ Вищим господарським судом України, акт звірки не є зведеним бухгалтерським регістром і первинним документом у розумінні Закону про бухоблік. Наявність або відсутність зобов’язань сторін підтверджують первинні документи Тому акт звірки є належним доказом лише у разі підтвердження відтворених у ньому операцій первинними документами та зведеними бухрегістрами.

Джерело: Лист Держаудитслужби від 20.02.2017 № 25-16/104

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184551

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73424

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104895

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36182

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді