Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Чи зобов’язані сторони оформляти акт звірки взаєморозрахунків — пояснили в Держаудитслужбі.

Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі — Закон про бухобліку), а також Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, зобов’язують установи проводити інвентаризацію активів та зобов’язань.

Водночас вимоги цих нормативних актів не встановлюють обов’язку контрагента підписувати акт звірки взаємних розрахунків.

Інвентаризація активів та зобов’язань: оформляти акт звірки взаємних розрахунків чи ні Нестача в результаті інвентаризації: як діяти

З практики розгляду справ Вищим господарським судом України, акт звірки не є зведеним бухгалтерським регістром і первинним документом у розумінні Закону про бухоблік. Наявність або відсутність зобов’язань сторін підтверджують первинні документи Тому акт звірки є належним доказом лише у разі підтвердження відтворених у ньому операцій первинними документами та зведеними бухрегістрами.

Джерело: Лист Держаудитслужби від 20.02.2017 № 25-16/104

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44739

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83414

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
203

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
187060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді