Фахівці ДКСУ нагадують, що розпорядники бюджетних коштів повинні подати до органів Казначейства довідки про надходження у натуральній формі, якщо вони оприбуткували лишки та активи, які отримали у результаті розбирання списаних необоротних активів.
Так, потрібно оприбутковувати та відображати на рахунках бухгалтерського обліку:
- запасів — усі вузли, деталі, матеріали та агрегати розібраного та демонтованого обладнання, придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті списання основних засобів;
- основних засобів — основні засоби, отримані в результаті списання.
Оприбутковані активи, отримані від ліквідації та розбирання необоротних активів та придатних для ремонту чи інших потреб установи, визнають доходом спеціального фонду суб’єкта державного сектору.
Виявлені під час інвентаризації в лишках основні засоби, нематеріальні активи оприбутковують зі збільшенням доходів майбутніх періодів (доходів спеціального фонду бюджетної установи).
Усі бухгалтерські записи потрібно документально підтвердити. При цьому розпорядники бюджетних коштів не пізніше останнього робочого дня місяця мають скласти та подати до Казначейства довідку про надходження у натуральній формі на суму отриманого необоротного активу.
Джерело: Лист ДКСУ від 23.01.2018 № 16-08/75-1420
На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
Підкажемо, чи кожен працівник установи може бути членом комісії списання майна бюджетних установ та коли керівник може залишити склад комісії зі списання майна незмінним.