Електронний сервіс «Єдиний закупівельний словник»
За інформацією громадських експертів перш за все прийняття запропонованої постанови буде перевищенням повноважень Кабінету Міністрів України. Адже терміни “локалізація виробництва”, “суб’єкт господарювання сфери машинобудування” і “техніка галузі машинобудування” відсутні в Законі України “Про публічні закупівлі”, а всі зміни сфери мають регулюватися даним законом.
Впровадження локалізації негативно позначиться на конкуренції та призведе до подорожчання закупівель. Якщо на тендері будуть пропонувати іноземний товар, дешевший за вітчизняний, переможцем стане продукт з національною локалізацією. Переплата буде сягати до 30 відсотків, а питання якості відходить на другий план.
Крім того ця ініціатива порушує міжнародні зобов’язання, які Україна взяла в межах Угоди про асоціацію з ЄС та Угоди про Державні закупівлі в межах СОТ. Відповідно до них, Україна не має віддавати перевагу будь-яким учасникам публічних закупівель та забезпечити “рівні правила гри” в закупівлях як для іноземних, так і вітчизняних компаній.
Насамкінець — проєкт постанови не містить економічного обґрунтування. По-перше, позитивний вплив на галузь не підтверджено ніякими розрахунками. По-друге, варто було б оцінити і додаткове навантаження на бюджет, якщо державні замовники будуть змушені закуповувати дорожчу вітчизняну техніку.
За матеріалами з сайту Dozorro
Вища школа Закупівельника — це ваше місце серед ТОП-закупівельників України