Спрощений облік робочих місць для осіб з інвалідністю — що змінилося

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Державна служба України з питань праці коментує новації щодо спрощення обліку робочих місць для осіб з інвалідністю, які запроваджені законом.

облік робочих місць для інвалідів

⚡️Приклад розрахунку СКШП: скачати

6 листопада 2022 року набули чинності зміни до статті 19 Закону України від 21.03.1991р. №875-XII «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі – Закон № 875).

Головні зміни в обліку робочих місць

  1. У частині 3 статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» зникло формулювання «звітувати Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю».
  2. Стаття 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», яка визначає норматив робочих місць, викладена у новій редакції:
  • для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об’єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, – у кількості одного робочого місця;
  • підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об’єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
  • у межах зазначеного нормативу здійснюється також працевлаштування осіб з інвалідністю внаслідок психічного розладу відповідно до Закону України «Про психіатричну допомогу».

Відтепер всю інформацію щодо зайнятості та виконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю від роботодавців надає Пенсійний фонд України. ПФУ передаватиме в Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю такі дані:

  • про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями (далі – підприємствами), фізичними особами, які використовують найману працю.

Інформація, яка містить ознаки порушень законодавства про створення робочих місць для інвалідів і про їх зайнятість та працевлаштування, є підставою для проведення перевірки.

Фонд соцзахисту інвалідів щороку до 10 березня в автоматизованому режимі буде визначати підприємства та установи, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць для осіб з інвалідністю. Порушники отримають розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій за попередній рік, що підлягають сплаті. Розрахунок  буде надсилатися до електронних кабінетів роботодавців на веб-порталі ПФУ.

Розмір нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та порядок його обрахування не змінилися.

За матеріалами Держпраці

💥Обов’язкова сертифікація бухгалтерів: кого торкнеться та які наслідки
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виправлення помилок поточного періоду

Виправлення помилок поточного періоду — завдання для бухгалтера, який також виправляє помилки у бухобліку та фінзвітності. Розглянемо способи та приклади виправлення помилок у фінзвітності
17183

Виправлення помилок у фінансовій звітності

Ніхто не застрахований від помилок. Тому навіть найдосвідченішому бухгалтеру доводиться їх виправляти. Про виправлення помилок у фінансовій звітності і поговоримо
54176

Форма 3-дс — звіт про рух грошових коштів без помилок

У складі фінансової звітності бюджетні установи, держоргани та ОМС звітують про надходження та витрати грошових коштів у процесі своєї операційної, інвестиційної та фінансової діяльності. Як заповнити Звіт про рух грошових коштів (форма № 3-дс) і уникнути помилок? Відповідаємо
94719

Електронна декларація: форма та терміни подання

Подання електронної декларації — обов’язок держслужбовців, службовців органів місцевого самоврядування, а також інших осіб, які виконують державні, адміністративні, організаційно-розпорядчі функції в бюджетних установах. Про нову форму декларації, яка діє з 11.10.2024 року та штрафи за недостовірні відомості — у консультації експерта
113664

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді