Придбання дров для населення — як проводити в бухобліку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Постанови Кабінету міністрів передбачають субвенції територіальним громадам, які мають забезпечити населення паливною деревиною.

бухоблік безплатних дров для населення

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

В жовтні 2022 року Уряд встановив, що витрати на закупівлю та доставку дров будуть компенсовані обласним військовим адміністраціям шляхом перерозподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо підтримки територій, що зазнали негативного впливу внаслідок збройного конфлікту на сході України.

Порядок та умови надання субвенції доповнені доповнено такими напрямками:

  • на придбання, у період дії воєнного стану, деревини паливної для безоплатної видачі населенню територій, прилеглих до зони проведення воєнних (бойових) дій,
  • на компенсацію витрат, пов’язаних з доставкою деревини паливної населенню.

За якими кодами бюджетної класифікації мають плануватися видатки на придбання дров

Експерти Програми USAID DOBRE радять здійснювати видатки на придбання дров для безоплатної видачі населенню:

  • за Типовою програмна класифікація видатків та кредитування місцевого бюджету 3242 «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення»;
  • за КЕКВ 2730 «Інші виплати населенню».

Як здійснювати бухоблік придбання та видачі дров

Органам місцевого самоврядування та/або військові адміністрації, які уклали договори з лісгоспами та отримали дрова для видачі населенню, треба відображати відповідно до вимог нацстандарту 123 «Запаси». В зв'язку з цим:

  • отримана паливна деревина  визнається на підставі первинного документу з надходження запасів – запасами.
  • приймання, зберігання, відпуск та облік дров у місцях їх зберігання має здійснювати матеріально відповідальна особа, призначена наказом керівника;
  • при отриманні запасів матеріально відповідальна особа на документі постачальника або на акті про приймання матеріалів повинна поставити свій підпис про одержання цих цінностей і прийняти їх на відповідальне зберігання.
  • матеріально відповідальними особами у місцях зберігання запасів ведеться кількісний облік руху запасів.

У бухобліку бюджетної установи господарська операція з надходження та видачі населенню паливної деревини відображається на субрахунку 1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу» методом подвійного запису.

Надходження запасів в бюджетних установах відображатиметься такою кореспонденцією субрахунків:

з/п*
Зміст операції
Бухгалтерське проведення
Дебет
Кредит
3.1
Оприбуткування придбаних запасів
1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу»
2113 «Розрахунки за авансами, виданими постачальникам, підрядникам за товари, роботи і послуги»;
6211 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками»
 

Коли запаси дров будуть використані, то цю операцію відображають кореспонденцією субрахунків:

з/п*
Зміст операції
Бухгалтерське проведення
Дебет
Кредит
3.16
Вибуття запасів у випадках, передбачених законодавством
8511 «Витрати за необмінними операціями»
1815 «Активи для розподілу, передачі, продажу»

За матеріалами Децентралізація

Мінзарплата, податкові ліміти та бюджетні обмеження в Держбюджеті 2026

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році.
183257

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72805

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104042

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35918

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді