Бюджетна звітність 2025: форми та правила складання

Стаття-подарунок від журналу «Головбух Бюджет»
Автор
експерт з обліку та оподаткування, кандидат економічних наук, Чернігів
Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона пересікається з фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2025 році — у даному огляді

Правила складання бюджетної звітності 2025

Правила складання бюджетних звітів та їхній перелік містяться у Порядку складання бюджетної звітності, що затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44 (далі — Порядок № 44). Самостійність фінансової та бюджетної звітності підтверджує і Мінфін у листі від 28.03.2017 № 35220-06-5/8303, за яким звіряння показників між бюджетною та фінансовою звітністю проводити не треба. Через це між фінансовою і бюджетною звітністю є різниця у класифікації доходів та витрат: для бюджетної звітності основою є Бюджетний кодекс України (далі — БКУ), а для фінансової звітності — Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі (НП(С)БОДС).

Як підтверджувати добові з 12.10.2025🧐

Форми бюджетної звітності 2025

Форми бюджетної звітності та вимоги щодо неї встановлюються Мінфіном (ч. «1» ст. 58 БКУ).

Існуючі форми бюджетних звітів наведено у таблиці нижче. Деякі з форм були оновлені Наказом Мінфіну  від 26.02.2025 № 118 (даліНаказ № 118) і для них у таблиці є позначка «(2025)».

БЛАНКИ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ 2025

форми

Назва звіту (скачати)

№ Додатку до Порядку № 44

Оновлення у 2025 році

звіти

№ 2-д,

№ 2-м

Звіт про надходження та використання коштів загального фонду

1

№ 4–1д,

№ 4–1м

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги

2

так

№ 4–2д,

№ 4–2м

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень

3

так

№ 4–3д,

№ 4–3м

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду

4

так

№ 4–4д

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів

5

так

№ 4–3д.1,

№ 4–3м.1

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій)

6

так

№ 7д,

№ 7м

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами

7

№ 7д.1,

№7м.1

Звіт про заборгованість за окремими програмами

8

Звіт про виконання бюджету (кошторису) Фонду

9

так

Пояснювальна записка

10

довідки про:

використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів

11

розподіл видатків Державного бюджету України на 20__ рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя

18

надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі

19

так

Зміни до бюджетної звітності у 2025 році

Останні зміни до бюджетної звітності внесено Наказом № 118.  Тоді у новій редакції було викладено 5 звітів та 2 довідки з бюджетної звітності.

У Додатку 9 рядок 7000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000)» розділено на два рядки:

  • рядок 7000 «Перераховано»;
  • рядок 8000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000 –7000)».

Скасовані такі форми довідок:

  • Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами (колишній Додаток 15);
  • Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (колишній Додаток 16);
  • Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (колишній Додаток 17).

Розпорядники та одержувачі — звітні особи

Бюджетну звітність складають і подають не тільки розпорядники бюджетних коштів, але й одержувачі. Різниця між ними узагальнена у таблиці нижче.

ПОДАВАЧІ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ

Розпорядники

(пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ)

Одержувачі

(пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ)

визначення:

бюджетна установа, яку представляє керівник, яка уповноважена отримувати бюджетні асигнування, брати на облік бюджетні зобов’язання, довгострокові зобов’язання за енергосервісом та здійснювати витрати бюджету. Така особа повністю фінансується за рахунок держави

суб’єкт господарювання/громадська або інша організація (не обов’язково бюджетна установа), яка уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, які передбачені бюджетною програмою. На це вона отримує відповідні кошти, але вони не є єдиним джерелом її існування

яку бюджетну звітність подають:

усі форми

усі, крім форми № 4–4д. Форму № 4–1д, № 4–1м подають за наявності надходжень і використання надходжень, отриманих як плата за послуги

Періодичність та строки подання бюджетної звітності 2025

Бюджетна звітність може мати місячний, квартальний та річний період складання. Періоди, які вона складається, такі (п. 5 розд. І Порядку № 44):

  • місячна — календарний місяць;
  • квартальна (проміжна) — період охоплює 01 січня і останній день кварталу. Це І квартал, півріччя, 9 місяців та рік;
  • річна — подається раз на рік і охоплює період з 01 січня по 31 грудня. Подається у строки, які встановлені для подачі фінансової звітності.

Головні розпорядники визначають строки подачі бюджетної звітності підконтрольними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів. Окрім того, головні розпорядники також подають звітність Рахунковій палаті (п. 9 розд. ІІ Порядку № 44).

Бюджетна звітність не повинна мати помилок і перекручень і тоді вона буде вважатися правдивою — це головна вимога.

Складається бюджетна звітність у грн з копійками. Якісь рядки і графи додавати до форм бюджетної звітності заборонено. У порожніх графах ставляться прочерки (п. 10 розд. І Порядку № 44).

Бюджетну звітність треба супроводити листом, в якому є перелік форм звітності, які подаються та їхній обсяг (кількість аркушів за кожною формою), а також номери додатків, які не подавалися через відсутність показників.

Подача бюджетної звітності відбувається через систему АС «Є-Звітність» та використання електронного підпису. Підписи мають накласти керівник і головний бухгалтер/спеціаліст на якого покладено обов’язок вести бухгалтерський облік. При цьому підпис накладається на кожну форму. Без їхніх підписів звітність недійсна. Забезпечити ж складання і подання бюджетної звітності має головний бухгалтер бюджетної установи.

Після прийняття звітності АС «Є-Звітність» має сформувати спеціальне повідомлення про статус (прийнято чи ні). Його треба дочекатися й перевірити.

Чи відображаються витрати та доходи у бюджетній звітності

Ні, графи про витрати (фактичні видатки) та доходи у бюджетній звітності відсутні. Це призначення фінансової звітності — Звіту про фінансові результати, у якому вони відображаються за правилами НП(С)БОДС 124 «Доходи», НП(С)БОДС 135 «Витрати», а також НП(С)БОДС 101 «Подання фінансової звітності».

Фактичні видатки обліковуються за субрахунками класу 8 та відображуються у розділах I та IV Звіту про фінансові результати. Фактичні видатки та доходи розпорядники відображаються за даними таких регістрів бухгалтерського обліку, як:

Оскільки в органі Казначейства фактичні видатки та доходи не враховують, то відповідальність за достовірність цих даних покладається безпосередньо на розпорядника.

Висновки:

  • бюджетна звітність відрізняється від фінансової та спрямована на контроль за виконанням кошторису, надходжень і видатків бюджетної установи;
  • бюджетна звітність може бут місячною, квартально та річною  – конкретні звітні періоди визначають головні розпорядники бюджетних коштів для їхніх отримувачів.
додаток

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді