Бюджетна звітність 2025: форми та правила складання
Правила складання бюджетної звітності 2025
Правила складання бюджетних звітів та їхній перелік містяться у Порядку складання бюджетної звітності з наказу Мінфіну від 09.02.2012 р. № 44 (далі – Порядок № 44). Самостійність фінансової та бюджетної звітності підтверджує і Мінфін у листі від 28.03.2017 р. № 35220-06-5/8303, за яким звіряння показників між бюджетною та фінансовою звітністю проводити не треба. Через це між фінансовою і бюджетною звітністю є різниця у класифікації доходів та витрат: для бюджетної звітності основою є Бюджетний кодекс України (далі – БКУ), а для фінансової звітності – НП(С)БОДС.
Первинні документи: що перевірять ревізори
Очікувані зміни до бюджетної звітності 2025
Наразі вже є проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування» від 28.01.2025. За ним установлено, що розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, фонди загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування складають звітність з урахуванням змін, внесених цим наказом, починаючи зі звітності за І квартал 2025 року.
За оновленим п. 11 Порядку № 44 кошти, які впродовж звітного періоду надходять на ім’я розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на відновлення:
- касових видатків загального фонду та інших надходжень спецфонду, проведених у попередніх бюджетних періодах, – перераховуються до доходів загального фонду відповідного бюджету та у формах бюджетної звітності не відображаються;
- касових видатків, проведених у попередніх бюджетних періодах за власними надходженнями бюджетних установ, – відображаються у відповідних формах бюджетної звітності як збільшення надходжень звітного періоду.
У новій редакції викладено 5 звітів та 2 довідки з бюджетної звітності, а саме такі форми:
- Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, форма № 4–1д, № 4–1м (Додаток 2);
- Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень, форма № 4–2д, № 4–2м (Додаток 3);
- Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду, форма № 4–3д, № 4–3м (Додаток 4);
- Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, форма № 4–4д (Додаток 5);
- Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду, форма № 4–3д.1, № 4–3м.1 (Додаток 6);
- Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (№ 7д, № 7м) (Додаток 17);
- Довідка про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі (Додаток 19).
Уточнюючий Податковий розрахунок: як подати
Також цим же наказом оновлюється форма Звіту про виконання бюджету (кошторису) Фонду (Додаток 9). У ньому рядок 7000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000)» розділено на два рядки:
- рядок 7000 «Перераховано»;
- рядок 8000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000 –7000)».
Скасовуються такі форми довідок:
- Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами (колишній Додаток 15);
- Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (колишній Додаток 16);
- Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (колишній Додаток 17).
Зміни викладені у файлі нижче.
Форми бюджетної звітності 2025
Форми бюджетної звітності та вимоги щодо неї встановлюються Мінфіном (ч. «1» ст. 58 БКУ). Існуючі форми бюджетних звітів з урахуванням проєкту їх оновлення з І кварталу 2025 року наведено у таблиці нижче.
БЛАНКИ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ 2025 | ||
№ форми | Назва звіту (скачати) | № Додатку до Порядку № 44 |
Звіти | ||
№ 2-д, № 2-м | Звіт про надходження та використання коштів загального фонду файл 1 | 1 |
№ 4–1д, № 4–1м | Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги файл 2 | 2 (2025) |
№ 4–2д, № 4–2м | Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень файл 3 | 3 (2025) |
№ 4–3д, № 4–3м | Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду файл 4 | 4 (2025) |
№ 4–4д | Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів файл 5 | 5 (2025) |
№ 4–3д.1, № 4–3м.1 | Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій) файл 6 | 6 (2025) |
№ 7д, № 7м | Звіт про заборгованість за бюджетними коштами файл 7 | 7 |
№ 7д.1, №7м.1 | Звіт про заборгованість за окремими програмами файл 8 | 8 |
– | Звіт про виконання бюджету (кошторису) Фонду файл 9 | 9 |
Пояснювальна записка файл 10 | 10 | |
Довідки про: | ||
використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів файл 11 | 11 | |
залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків файл 12 | 12 | |
залишки коштів на рахунках в установах банків файл 13 | 13 | |
депозитні операції файл 14 | 14 | |
спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) файл 15 | 15 | |
направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів файл 16 | 16 | |
дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» файл 17 | 17 | |
розподіл видатків Державного бюджету України на 20__ рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя файл 18 | 18 | |
надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі файл 19 | 19 |
Розпорядники та одержувачі – звітні особи
Бюджетну звітність складають і подають не тільки розпорядники бюджетних коштів, але й одержувачі. Різниця між ними узагальнена у таблиці нижче.
ПОДАВАЧІ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ | |
Розпорядники (пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ) | Одержувачі (пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ |
визначення: | |
бюджетна установа, яку представляє керівник, яка уповноважена отримувати бюджетні асигнування, брати на облік бюджетні зобов’язання, довгострокові зобов’язання за енергосервісом та здійснювати витрати бюджету. Така особа повністю фінансується за рахунок держави | суб’єкт господарювання/громадська або інша організація (не обов’язково бюджетна установа), яка уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, які передбачені бюджетною програмою. На це вона отримує відповідні кошти, але вони не є єдиним джерелом її існування |
яку бюджетну звітність подають: | |
усі форми | усі, крім форми №4–4д. Форму №4–1д, № 4–1м подають за наявності надходжень і використання надходжень, отриманих як плата за послуги |
Періодичність та строки подання бюджетної звітності 2025
Бюджетна звітність може мати місячний, квартальний та річний період складання. Періоди, які вона складається, такі (п. 5 розд. І Порядку № 44):
- місячна – календарний місяць;
- квартальна (проміжна) – період охоплює 01 січня і останній день кварталу. Це І квартал, півріччя, 9 місяців та рік;
- річна – подається раз на рік і охоплює період з 01 січня по 31 грудня. Подається у строки, які встановлені для подачі фінансової звітності.
Головні розпорядники визначають строки подачі бюджетної звітності підконтрольними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів. Окрім того, головні розпорядники також подають звітність Рахунковій палаті (п. 9 розд. ІІ Порядку № 44).
Бюджетна звітність не повинна мати помилок і перекручень і тоді вона буде вважатися правдивою – це головна вимога.
Складається бюджетна звітність у грн з копійками. Якісь рядки і графи додавати до форм бюджетної звітності заборонено. У порожніх графах ставляться прочерки (п. 10 розд. І Порядку № 44).
Бюджетну звітність треба супроводити листом, в якому є перелік форм звітності, які подаються та їхній обсяг (кількість аркушів за кожною формою), а також номери додатків, які не подавалися через відсутність показників.
Подача бюджетної звітності відбувається через систему АС «Є-Звітність» та використання електронного підпису. Підписи мають накласти керівник і головний бухгалтер/спеціаліст на якого покладено обов’язок вести бухгалтерський облік. При цьому підпис накладається на кожну форму. Без їхніх підписів звітність недійсна. Забезпечити ж складання і подання бюджетної звітності має головний бухгалтер бюджетної установи.
Після прийняття звітності АС «Є-Звітність» має сформувати спеціальне повідомлення про статус (прийнято чи ні). Його треба дочекатися й перевірити.
Чи можна скоригувати дані щодо кількості працівників у Податковому розрахунку?
Чи відображаються витрати та доходи у бюджетній звітності
Ні, графи про витрати (фактичні видатки) та доходи у бюджетній звітності відсутні. Це призначення фінансової звітності – Звіту про фінансові результати, у якому вони відображаються за правилами НП(С)БОДС 124 «Доходи» та 135 «Витрати», а також 101 «Подання фінансової звітності».
Фактичні видатки обліковуються за субрахунками класу 8 та відображуються у розділах I та IV Звіту про фінансові результати. Фактичні видатки та доходи розпорядники відображаються за даними таких регістрів бухгалтерського обліку, як:
- книга «Журнал-Головна»;
- Картка аналітичного обліку фактичних видатків за формою, яка затвердженою наказом Мінфіну від 29.06.2017 № 604 (далі – Наказ № 604).
- Картка аналітичного обліку доходів від реалізації продукції (робіт, послуг) за формою, яка затвердженою Наказу № 604.
Оскільки в органі Казначейства фактичні видатки та доходи не враховують, то відповідальність за достовірність цих даних покладається безпосередньо на розпорядника.