Бюджетна звітність 2025: форми та правила складання

Автор
експерт з обліку та оподаткування, кандидат економічних наук, Чернігів
Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона пересікається з фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2025 році – у даному огляді

Правила складання бюджетної звітності 2025

Правила складання бюджетних звітів та їхній перелік містяться у Порядку складання бюджетної звітності з наказу Мінфіну від 09.02.2012 р. № 44 (далі – Порядок № 44). Самостійність фінансової та бюджетної звітності підтверджує і Мінфін у листі від 28.03.2017 р. № 35220-06-5/8303, за яким звіряння показників між бюджетною та фінансовою звітністю проводити не треба. Через це між фінансовою і бюджетною звітністю є різниця у класифікації доходів та витрат: для бюджетної звітності основою є Бюджетний кодекс України (даліБКУ), а для фінансової звітності – НП(С)БОДС.

Первинні документи: що перевірять ревізори

Очікувані зміни до бюджетної звітності 2025

Наразі вже є проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування» від 28.01.2025. За ним установлено, що розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, фонди загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування складають звітність з урахуванням змін, внесених цим наказом, починаючи зі звітності за І квартал 2025 року.

За оновленим п. 11 Порядку № 44 кошти, які впродовж звітного періоду надходять на ім’я розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на відновлення:

  • касових видатків загального фонду та інших надходжень спецфонду, проведених у попередніх бюджетних періодах, – перераховуються до доходів загального фонду відповідного бюджету та у формах бюджетної звітності не відображаються;
  • касових видатків, проведених у попередніх бюджетних періодах за власними надходженнями бюджетних установ, – відображаються у відповідних формах бюджетної звітності як збільшення надходжень звітного періоду.

У новій редакції викладено 5 звітів та 2 довідки з бюджетної звітності, а саме такі форми:

  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, форма № 4–1д, № 4–1м (Додаток 2);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень, форма № 4–2д, № 4–2м (Додаток 3);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду, форма № 4–3д, № 4–3м (Додаток 4);
  • Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, форма № 4–4д (Додаток 5);
  • Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду, форма № 4–3д.1, № 4–3м.1 (Додаток 6);
  • Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (№ 7д, № 7м) (Додаток 17);
  • Довідка про надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі (Додаток 19).

Уточнюючий Податковий розрахунок: як подати

Також цим же наказом оновлюється форма Звіту про виконання бюджету (кошторису) Фонду (Додаток 9). У ньому рядок 7000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000)» розділено на два рядки:

  • рядок 7000 «Перераховано»;
  • рядок 8000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000 –7000)».

Скасовуються такі форми довідок:

  • Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами (колишній Додаток 15);
  • Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (колишній Додаток 16);
  • Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (колишній Додаток 17).

Зміни викладені у файлі нижче.

Зміни до Порядку складання бюджетної звітності

СКАЧАТИ

Форми бюджетної звітності 2025

Форми бюджетної звітності та вимоги щодо неї встановлюються Мінфіном (ч. «1» ст. 58 БКУ). Існуючі форми бюджетних звітів з урахуванням проєкту їх оновлення з І кварталу 2025 року наведено у таблиці нижче.

БЛАНКИ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ 2025

форми

Назва звіту (скачати)

№ Додатку до Порядку № 44

Звіти

№ 2-д,

№ 2-м

Звіт про надходження та використання коштів загального фонду файл 1

1

№ 4–1д,

№ 4–1м

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги файл 2

2

(2025)

№ 4–2д,

№ 4–2м

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень файл 3

3

(2025)

№ 4–3д,

№ 4–3м

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду файл 4

4

(2025)

№ 4–4д

Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів файл 5

5

(2025)

№ 4–3д.1,

№ 4–3м.1

Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (кредити (позики) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій) файл 6

6

(2025)

№ 7д,

№ 7м

Звіт про заборгованість за бюджетними коштами файл 7

7

№ 7д.1,

№7м.1

Звіт про заборгованість за окремими програмами файл 8

8

Звіт про виконання бюджету (кошторису) Фонду файл 9

9

Пояснювальна записка файл 10

10

Довідки про:

використання кредитів (позик) від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів файл 11

11

залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків файл 12

12

залишки коштів на рахунках в установах банків файл 13

13

депозитні операції файл 14

14

спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) файл 15

15

направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів файл 16

16

дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» файл 17

17

розподіл видатків Державного бюджету України на 20__ рік на забезпечення здійснення правосуддя місцевими, апеляційними судами та функціонування органів і установ системи правосуддя файл 18

18

надходження та використання окремих власних надходжень бюджетних установ, отриманих у натуральній формі файл 19

19

Розпорядники та одержувачі – звітні особи

Бюджетну звітність складають і подають не тільки розпорядники бюджетних коштів, але й одержувачі. Різниця між ними узагальнена у таблиці нижче.

ПОДАВАЧІ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ

Розпорядники

(пп. «47» ч. 1  ст. 2 БКУ)

Одержувачі

(пп. «47» ч. 1  ст. 2 БКУ

визначення:

бюджетна установа, яку представляє керівник, яка уповноважена отримувати бюджетні асигнування, брати на облік бюджетні зобов’язання, довгострокові зобов’язання за енергосервісом та здійснювати витрати бюджету. Така особа повністю фінансується за рахунок держави

суб’єкт господарювання/громадська або інша організація (не обов’язково бюджетна установа), яка уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, які передбачені бюджетною програмою. На це вона отримує відповідні кошти, але вони не є єдиним джерелом її існування

яку бюджетну звітність подають:

усі форми

усі, крім форми №4–4д. Форму №4–1д, № 4–1м подають за наявності надходжень і використання надходжень, отриманих як плата за послуги

Періодичність та строки подання бюджетної звітності 2025

Бюджетна звітність може мати місячний, квартальний та річний період складання. Періоди, які вона складається, такі (п. 5 розд. І Порядку № 44):

  • місячна – календарний місяць;
  • квартальна (проміжна) – період охоплює 01 січня і останній день кварталу. Це І квартал, півріччя, 9 місяців та рік;
  • річна – подається раз на рік і охоплює період з 01 січня по 31 грудня. Подається у строки, які встановлені для подачі фінансової звітності.

Головні розпорядники визначають строки подачі бюджетної звітності підконтрольними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів. Окрім того, головні розпорядники також подають звітність Рахунковій палаті (п. 9 розд. ІІ Порядку № 44).

Бюджетна звітність не повинна мати помилок і перекручень і тоді вона буде вважатися правдивою – це головна вимога.

Складається бюджетна звітність у грн з копійками. Якісь рядки і графи додавати до форм бюджетної звітності заборонено. У порожніх графах ставляться прочерки (п. 10 розд. І Порядку № 44).

Бюджетну звітність треба супроводити листом, в якому є перелік форм звітності, які подаються та їхній обсяг (кількість аркушів за кожною формою), а також номери додатків, які не подавалися через відсутність показників.

Подача бюджетної звітності відбувається через систему АС «Є-Звітність» та використання електронного підпису. Підписи мають накласти керівник і головний бухгалтер/спеціаліст на якого покладено обов’язок вести бухгалтерський облік. При цьому підпис накладається на кожну форму. Без їхніх підписів звітність недійсна. Забезпечити ж складання і подання бюджетної звітності має головний бухгалтер бюджетної установи.

Після прийняття звітності АС «Є-Звітність» має сформувати спеціальне повідомлення про статус (прийнято чи ні). Його треба дочекатися й перевірити.

Чи відображаються витрати та доходи у бюджетній звітності

Ні, графи про витрати (фактичні видатки) та доходи у бюджетній звітності відсутні. Це призначення фінансової звітності – Звіту про фінансові результати, у якому вони відображаються за правилами НП(С)БОДС 124 «Доходи» та 135 «Витрати», а також 101 «Подання фінансової звітності».

Фактичні видатки обліковуються за субрахунками класу 8 та відображуються у розділах I та IV Звіту про фінансові результати. Фактичні видатки та доходи розпорядники відображаються за даними таких регістрів бухгалтерського обліку, як:

Оскільки в органі Казначейства фактичні видатки та доходи не враховують, то відповідальність за достовірність цих даних покладається безпосередньо на розпорядника.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді