Бюджетна звітність 2025: форми та правила складання
Правила складання бюджетної звітності 2025
Правила складання бюджетних звітів та їхній перелік містяться у Порядку складання бюджетної звітності, що затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44 (далі — Порядок № 44). Самостійність фінансової та бюджетної звітності підтверджує і Мінфін у листі від 28.03.2017 № 35220-06-5/8303, за яким звіряння показників між бюджетною та фінансовою звітністю проводити не треба. Через це між фінансовою і бюджетною звітністю є різниця у класифікації доходів та витрат: для бюджетної звітності основою є Бюджетний кодекс України (далі — БКУ), а для фінансової звітності — Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі (НП(С)БОДС).
Як підтверджувати добові з 12.10.2025🧐
Форми бюджетної звітності 2025
Форми бюджетної звітності та вимоги щодо неї встановлюються Мінфіном (ч. «1» ст. 58 БКУ).
Існуючі форми бюджетних звітів наведено у таблиці нижче. Деякі з форм були оновлені Наказом Мінфіну від 26.02.2025 № 118 (далі — Наказ № 118) і для них у таблиці є позначка «(2025)».
БЛАНКИ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ 2025 | |||
№ форми | Назва звіту (скачати) | № Додатку до Порядку № 44 | Оновлення у 2025 році |
звіти | |||
№ 2-д, № 2-м | Звіт про надходження та використання коштів загального фонду | 1 | – |
№ 4–1д, № 4–1м | Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги | 2 | так |
№ 4–2д, № 4–2м | Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень | 3 | так |
№ 4–3д, № 4–3м | Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду | 4 | так |
№ 4–4д | 5 | так | |
№ 4–3д.1, № 4–3м.1 | 6 | так | |
№ 7д, № 7м | 7 | – | |
№ 7д.1, №7м.1 | 8 | – | |
– | 9 | так | |
10 | – | ||
довідки про: | |||
11 | – | ||
18 | – | ||
19 | так | ||
Зміни до бюджетної звітності у 2025 році
Останні зміни до бюджетної звітності внесено Наказом № 118. Тоді у новій редакції було викладено 5 звітів та 2 довідки з бюджетної звітності.
У Додатку 9 рядок 7000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000)» розділено на два рядки:
- рядок 7000 «Перераховано»;
- рядок 8000 «Залишок на кінець звітного періоду (року) (0100+0200–1000–6000 –7000)».
Скасовані такі форми довідок:
- Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами (колишній Додаток 15);
- Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду (колишній Додаток 16);
- Довідка про спрямування фактичних обсягів власних надходжень з урахуванням залишків на початок року, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) (колишній Додаток 17).
Розпорядники та одержувачі — звітні особи
Бюджетну звітність складають і подають не тільки розпорядники бюджетних коштів, але й одержувачі. Різниця між ними узагальнена у таблиці нижче.
ПОДАВАЧІ БЮДЖЕТНОЇ ЗВІТНОСТІ | |
Розпорядники (пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ) | Одержувачі (пп. «47» ч. 1 ст. 2 БКУ) |
визначення: | |
бюджетна установа, яку представляє керівник, яка уповноважена отримувати бюджетні асигнування, брати на облік бюджетні зобов’язання, довгострокові зобов’язання за енергосервісом та здійснювати витрати бюджету. Така особа повністю фінансується за рахунок держави | суб’єкт господарювання/громадська або інша організація (не обов’язково бюджетна установа), яка уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, які передбачені бюджетною програмою. На це вона отримує відповідні кошти, але вони не є єдиним джерелом її існування |
яку бюджетну звітність подають: | |
усі форми | усі, крім форми № 4–4д. Форму № 4–1д, № 4–1м подають за наявності надходжень і використання надходжень, отриманих як плата за послуги |
Періодичність та строки подання бюджетної звітності 2025
Бюджетна звітність може мати місячний, квартальний та річний період складання. Періоди, які вона складається, такі (п. 5 розд. І Порядку № 44):
- місячна — календарний місяць;
- квартальна (проміжна) — період охоплює 01 січня і останній день кварталу. Це І квартал, півріччя, 9 місяців та рік;
- річна — подається раз на рік і охоплює період з 01 січня по 31 грудня. Подається у строки, які встановлені для подачі фінансової звітності.
Головні розпорядники визначають строки подачі бюджетної звітності підконтрольними розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів. Окрім того, головні розпорядники також подають звітність Рахунковій палаті (п. 9 розд. ІІ Порядку № 44).
Бюджетна звітність не повинна мати помилок і перекручень і тоді вона буде вважатися правдивою — це головна вимога.
Складається бюджетна звітність у грн з копійками. Якісь рядки і графи додавати до форм бюджетної звітності заборонено. У порожніх графах ставляться прочерки (п. 10 розд. І Порядку № 44).
Бюджетну звітність треба супроводити листом, в якому є перелік форм звітності, які подаються та їхній обсяг (кількість аркушів за кожною формою), а також номери додатків, які не подавалися через відсутність показників.
Подача бюджетної звітності відбувається через систему АС «Є-Звітність» та використання електронного підпису. Підписи мають накласти керівник і головний бухгалтер/спеціаліст на якого покладено обов’язок вести бухгалтерський облік. При цьому підпис накладається на кожну форму. Без їхніх підписів звітність недійсна. Забезпечити ж складання і подання бюджетної звітності має головний бухгалтер бюджетної установи.
Після прийняття звітності АС «Є-Звітність» має сформувати спеціальне повідомлення про статус (прийнято чи ні). Його треба дочекатися й перевірити.
Ні, графи про витрати (фактичні видатки) та доходи у бюджетній звітності відсутні. Це призначення фінансової звітності — Звіту про фінансові результати, у якому вони відображаються за правилами НП(С)БОДС 124 «Доходи», НП(С)БОДС 135 «Витрати», а також НП(С)БОДС 101 «Подання фінансової звітності».
Фактичні видатки обліковуються за субрахунками класу 8 та відображуються у розділах I та IV Звіту про фінансові результати. Фактичні видатки та доходи розпорядники відображаються за даними таких регістрів бухгалтерського обліку, як:
- книга «Журнал-Головна»;
- Картка аналітичного обліку фактичних видатків за формою, яка затвердженою наказом Мінфіну від 29.06.2017 № 604 (далі — Наказ № 604).
- Картка аналітичного обліку доходів від реалізації продукції (робіт, послуг) за формою, яка затверджена Наказом № 604.
Оскільки в органі Казначейства фактичні видатки та доходи не враховують, то відповідальність за достовірність цих даних покладається безпосередньо на розпорядника.
Висновки:
- бюджетна звітність відрізняється від фінансової та спрямована на контроль за виконанням кошторису, надходжень і видатків бюджетної установи;
- бюджетна звітність може бут місячною, квартально та річною – конкретні звітні періоди визначають головні розпорядники бюджетних коштів для їхніх отримувачів.
