Державна прикордонна служба коментує зміни, які набули чинності з 23 травня та стосуються виїзду дітей у супроводі третих осіб.

Зміни в Порядку складання бюджетної звітності 2025
Після змін виїзд дітей за кордон у супроводі третіх осіб можливий лише за наявності дозволу, оформленого на спеціальному нотаріальному бланку.
Проте всі дозволи, оформлені до 23 травня без використання спеціальних бланків нотаріальних документів на білих аркушах паперу з нанесеними на них реквізитами нотаріуса, залишаються дійсними.
ДПСУ звертає увагу, що мова йде про заяви щодо надання дозволу на тимчасовий виїзд дитини за кордон, оформлені у нотаріусів відповідно до питань нотаріату в умовах воєнного стану для дотримання окремих норм Правил перетинання державного кордону громадянами України.
Зміни не стосуються перетину кордону під час дії воєнного стану, коли виїзд дітей відбувається в супроводі одного з батьків, баби, діда, повнолітніх брата, сестри, мачухи, вітчима або інших осіб (уповноважених одним з батьків письмовою заявою, завіреною органом опіки та піклування), здійснюється без нотаріально посвідченої згоди другого з батьків.
Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
Типова кореспонденція субрахунків — це інструмент, що допомагає бухгалтерам бюджетної сфери відображати господарські операції в обліку згідно з нормативами. У консультації розберемо, як застосовувати типову кореспонденцію, які субрахунки використовуються для внутрішнього переміщення активів, передачі в оренду, безоплатної передачі тощо.
Щороку установи проводять інвентаризацію розрахунків, аби перевірити, чи правильно відображені в бухобліку дебіторська і кредиторська заборгованості. Інвентаризаційна комісія складає акти інвентаризації, та передумовою їх складання є акт звірки взаєморозрахунків. Розглянемо, що це за документ та як діяти, якщо знайшли розбіжності в обліку.
Посадові оклади в бюджетних установах у 2025 році залишаються невисокими. Однак зарплату працівників можна збільшити за рахунок доплат, надбавок і премій. У матеріалі зібрано актуальну інформацію про стимулюючі та обов’язкові доплати, їхній розмір, порядок нарахування та приклади оформлення
Процедура оренди державного та комунального майна для державних органів, ОМС та бюджетних установ у 2025 році має чітке правове регулювання. У статті розглянемо, які нормативні документи застосовуються, особливості укладення договору оренди, а також нюанси, які діють під час воєнного стану.