Уряд схвалив законопроєкт щодо 122 адмінпроцедур

Кабінет Міністрів схвалив законопроєкт, який уніфікує 122 адміністративні процедури згідно з європейськими стандартами.

Адміністративна процедура

Калькулятор штрафів

Проєктом пропонується внести зміни до 122 законодавчих актів і привести їх у відповідність із Законом про адміністративну процедуру (ЗАП), що набере чинності з 15 грудня 2023 року.

Загальна адміністративна процедура має стати алгоритмом швидких і передбачуваних дій як щодо надання, так і для отримання державних послуг. А Закон про адмінпроцедуру дозволить вперше на законодавчому рівні врегулювати всю сукупність багатоманітних відносин між державою і фізичними та юридичними особами.

Однак, щоб правила загальної адміністративної процедури запрацювали на практиці — необхідно привести у відповідність спеціальне законодавство. За попередніми оцінками експертів, зміни потрібні до 135 законодавчих актів. Ухвалений Урядом комплексний законопроєкт вносить зміни у переважну більшість — 122 Закони та Кодекси.

Проєкт Закону мінімізує дублювання норм та спеціальних процедур, максимально уніфікує адміністративні процедури, щоб громадяни та бізнес мали однаковий алгоритм відносин із державою. Це сприятиме наближенню законодавства України до європейських стандартів, оскільки для європейської спільноти право осіб на належне управління є одним із основоположних прав громадян держав-членів ЄС.

Надзвичайно важливо, щоб законопроєкт пройшов усі етапи розгляду і був ухвалений Парламентом до набрання чинності ЗАП, адже без цих змін правила загальної адміністративної процедури не запрацюють повноцінно. Окрім того, приведення законодавства у відповідність до ЗАП є однією з умов надання Україні макрофінансової допомоги ЄС у 2023 році у розмірі 18 млрд євро. Законопроєкт отримав схвальну оцінку вітчизняних і міжнародних експертів, у тому числі Програми OECD SIGMА.

Довідково

Правила загальної адміністративної процедури передбачають:

  • обов'язок органів влади мотивувати негативні рішення і роз’яснювати особам причини їхнього прийняття та порядок оскарження;
  • право особи бути вислуханою та надати пояснення у разі загрози прийняття негативного (відмовного) рішення;
  • менше бюрократичних вимог до громадян і бізнесу. Адміністративний орган самостійно збирає необхідні докази (відомості, інформацію). Адміністративний орган не має права вимагати від особи надати документи та інформацію, якими володіє адмінорган або інші органи державної влади;
  • можливість усунення недоліків у поданій особою заяві зі збереженням первинної дати її подання;
  • залучення чітко визначеного кола заінтересованих осіб, законні інтереси яких зачіпаються, що дозволяє приймати збалансовані рішення;
  • обов'язок адміністративного органу виправляти свої помилки. Відповідно до ЗАП, адміністративний орган, який порушив права, свободи чи законні інтереси, зобов’язаний з власної ініціативи в розумний строк з дня їх виявлення негайно поновити їх, не чекаючи надходження скарги чи позову, та запобігати повторним порушенням у майбутньому.

Нагадаємо, чим саме Закон про адмінпроцедуру важливий для органів місцевого самоврядування.

Джерело: офіційний сайт Мін'юсту

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Товарно-транспортна накладна – актуальний бланк та зразок

Товарно-транспортна накладна – це підтвердження реальності господарської операції, що може знадобитися, наприклад при запиті податкової або при перевірці ревізорів. Тримайте експертний зразок.
164338

Розрахунок коригування до податкової накладної: зразок і порядок складання

Розрахунок коригування дає змогу внести зміни до вже зареєстрованої податкової накладної. У консультації знайдете бланк розрахунку коригування 2024 та приклади його заповнення.
121142

Відшкодування комунальних послуг орендарями

Як розрахувати відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах? Скачайте Договір відшкодування комунальних послуг орендарями в бюджетних установах.
33546

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді