Схвалені критерії оцінки допустимості держдопомоги для місцевої інфраструктури

Кабмін затвердив критерії оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для місцевої інфраструктури.

Критерії оцінки допустимості державної допомоги для місцевої інфраструктури

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2023 РІК

Постанова «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для місцевої інфраструктури» запроваджує на національному рівні підходи до оцінювання допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання для будівництва та модернізації місцевої інфраструктури, що:

  • поліпшуватиме споживче середовище;
  • поліпшуватиме середовище для ведення підприємницької діяльності;
  • сприятиме модернізації і розвитку промислової бази на місцях. Водночас документ забезпечує належну імплементацію положень Угоди про асоціацію в частині державної допомоги суб’єктам господарювання.

Відповідно до положень Критеріїв, до категорій отримувачів державної допомоги належать суб’єкти господарювання, які одночасно відповідають таким ознакам:

  • є суб’єктами господарювання, які не перебувають у скрутному становищі;
  • є суб’єктами господарювання, що провадять діяльність, пов’язану з інфраструктурою, що використовується для пропозиції та/або реалізації товарів (робіт, послуг) на ринку (економічну діяльність).

Важливо, що державна допомога обов’язково повинна мати стимулюючий ефект та спрямовуватись на відшкодування суб’єктам господарювання допустимих витрат, які пов’язані з інвестиціями.

Також, Критеріями визначено, що:

  • доступ до інфраструктури повинен бути відкритим для осіб, які заінтересовані в користуванні інфраструктурою, та надаватися на прозорій і недискримінаційній основі;
  • плата за використання або продаж інфраструктури повинна відповідати ринковим умовам;
  • експлуатація інфраструктури здійснюється суб’єктами господарювання на відкритій, прозорій та недискримінаційній основі, що забезпечує відповідність вартості або плати за таку експлуатацію ринковим умовам, з урахуванням вимог законодавства.

Чітке нормативно-правове визначення правил надання державної допомоги є важливим, оскільки сприяє

  • забезпеченню захисту та розвитку конкуренції,
  • підвищенню прозорості та ефективності управління ресурсами держави та місцевими ресурсами,
  • дотриманню міжнародних зобов’язань України у сфері державної допомоги.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3470

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
13833

Переведення працівника на інше підприємство

Переведення працівника на інше підприємство стало більш простішою процедурою, а все тому, що у працівника забрали право переносити дні заробленої щорічної відпустки до іншого роботодавця.
14868

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2937

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді