Міноборони запроваджує облік військового майна в електронній формі

Міністерство оборони України продовжує спрощувати облік військового майна та позбуватися зайвих паперів у війську.

Міноборони запроваджує облік військового майна в електронній формі

Пошук по Класифікатору професій

Внесено зміни до наказу Міністерства оборони «Про затвердження Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України» від 17.08.2017  № 440

«У середньому командир роти наразі витрачає 50-80% свого робочого часу на бюрократію. Облік майна є одним з найбільш об'ємних бюрократичних процесів. Наказ створює можливості для автоматизації», – зазначила Катерина Черногоренко, заступниця Міністра оборони з цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації. 

Відтепер військові частини зможуть вести облікові регістри та допоміжні документи (журнали щодо майна) лише в електронній формі і використовувати для цього програмне забезпечення, яке:

  • прийняте в експлуатацію Міністерством оборони;
  • допущене до дослідної експлуатації. У такому разі програми мають відповідати усім вимогам щодо захисту інформації (мати атестат відповідності КСЗІ).

Наразі прикладом такої програми є SAP, автоматизована система управління оборонними ресурсами. Це провідна логістична система у світі, якою користуються 28 країн НАТО. Міноборони пояснило, що для переходу на такі програми командирам чи начальникам військових частин, які ведуть власне військове господарство, потрібно видати наказ щодо їхнього використання. У разі переходу залишається лише електронний облік, вести паперові журнали та дублювати інформацію заборонено

До переходу можна вести облік майна в інших програмах без окремого дозволу – до прикладу, Microsoft Office 365. Проте у такому випадку друкувати всі сторінки журналів обліку не потрібно – достатньо лише періодично підписувати узагальнюючу відомість при звірках. У разі питань щодо наказу чи переходу на електронну форму звертайтесь на «гарячу лінію» Міністерства оборони України за номером 1512.  

Важливо

Первинні документи (накладні, вимоги, акти, атестати) поки що залишаються в паперовій формі, адже вони підтверджують здійснення господарських операцій і можуть вимагатися при перевірках чи службових розслідуваннях. 

Джерело: офіційний сайт МОУ

Центральна частина статичний блок 1

Статті за темою

Усі статті за темою

Списання кредиторської заборгованості бюджетних установ

Кредиторська заборгованість – не завжди показник прогалин у діяльності установи. Інколи складається так, що віддавати борг просто нікому й він продовжує «висіти» на балансі. Як правильно провести списання кредиторської заборгованості? Відповідаємо.
13348

Коди економічної класифікації видатків бюджету: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2024 року та їх застосування – у цьому огляді.
277990

Методика розрахунку орендної плати: визначаємо розмір, індексуємо, розподіляємо

За оренду державного/комунального майна орендарі сплачують орендну плату установі – орендодавцю/балансоутримувачу. Розмір її за перший місяць/добу/годину визначає договір оренди. Та перед укладенням договору орендодавець/балансоутримувач має визначати її розмір. Як визначити/розрахувати орендну плату розглянемо далі.
24647

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді