Міноборони запроваджує облік військового майна в електронній формі

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство оборони України продовжує спрощувати облік військового майна та позбуватися зайвих паперів у війську.

Міноборони запроваджує облік військового майна в електронній формі

Списання безнадійної дебіторської заборгованості: проводки⏬скачати

Внесено зміни до наказу Міністерства оборони «Про затвердження Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України» від 17.08.2017  № 440

«У середньому командир роти наразі витрачає 50-80% свого робочого часу на бюрократію. Облік майна є одним з найбільш об'ємних бюрократичних процесів. Наказ створює можливості для автоматизації», – зазначила Катерина Черногоренко, заступниця Міністра оборони з цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації. 

Відтепер військові частини зможуть вести облікові регістри та допоміжні документи (журнали щодо майна) лише в електронній формі і використовувати для цього програмне забезпечення, яке:

  • прийняте в експлуатацію Міністерством оборони;
  • допущене до дослідної експлуатації. У такому разі програми мають відповідати усім вимогам щодо захисту інформації (мати атестат відповідності КСЗІ).

Наразі прикладом такої програми є SAP, автоматизована система управління оборонними ресурсами. Це провідна логістична система у світі, якою користуються 28 країн НАТО. Міноборони пояснило, що для переходу на такі програми командирам чи начальникам військових частин, які ведуть власне військове господарство, потрібно видати наказ щодо їхнього використання. У разі переходу залишається лише електронний облік, вести паперові журнали та дублювати інформацію заборонено

До переходу можна вести облік майна в інших програмах без окремого дозволу – до прикладу, Microsoft Office 365. Проте у такому випадку друкувати всі сторінки журналів обліку не потрібно – достатньо лише періодично підписувати узагальнюючу відомість при звірках. У разі питань щодо наказу чи переходу на електронну форму звертайтесь на «гарячу лінію» Міністерства оборони України за номером 1512.  

Важливо

Первинні документи (накладні, вимоги, акти, атестати) поки що залишаються в паперовій формі, адже вони підтверджують здійснення господарських операцій і можуть вимагатися при перевірках чи службових розслідуваннях. 

Джерело: офіційний сайт МОУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оформити передачу комунального майна ОМС: облік і проведення

Передача комунального майна з балансу на баланс між установами потребує правильного документального оформлення та бухгалтерського обліку. Які акти складати, які проведення застосовувати, як обліковується прийняття майна — розповідємо в статті
42907

Меморіальний ордер № 5: як заповнити правильно

Як і інші господарські операції, нарахування зарплати працівникам бухгалтер відображає в бухгалтерському обліку. Для цього він заповнює меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій». Підкажемо, як це зробити правильно
78939

Безоплатна передача основних засобів в бюджетних установах

У бюджетній сфері безоплатна передача – поширене явище. Коли відбувається безоплатна передача основних засобів? Як різнитиметься оцінка активу залежно від ситуації та як відображати ці операції в бухобліку? Розглянемо детальніше.
150573

Списання дебіторської заборгованості у бюджетних установах 2025

Щоб правильно здійснити списання дебіторської заборгованості під час воєнного стану — скористайтеся порадами у статті. Підкажемо, як бути зі списанням дебіторської заборгованості строк позовної давності якої минув. Скачайте приклади проводок і працюйте з легкістю.
49445

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді