Як завозити гуманітарну допомогу в Україну з 1 квітня

З 1 грудня 2023 року запрацювала Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги.

Як завозити гуманітарну допомогу в Україну з 1 квітня

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК

Ключова мета такого інструменту – зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарки зручнішою та прозорішою: без паперів, корупції та зловживань. 

Разом з тим, до 1 квітня 2024 року ще діє перехідний період, який передбачає, що:

  • отримувачі гуманітарної допомоги (органи місцевого самоврядування, фонди, громадські організації та інші установи) можуть обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги:
    • паперовий;
    • або цифровий.

З 1 квітня лишиться лише один доступний механізм – виключно цифровий.

За час запуску цифрової системи до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналось більше ніж 5,5 тисяч отримувачів. Загалом в Реєстрі вже понад 7 тисяч отримувачів. Це означає, що всі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час від запуску цифрового механізму у системі було сформовано майже 8 тисяч декларацій та близько 11,5 тисяч даних про вантажі. 

Щоб нові правила з 1 квітня не стали неочікуваністю, отримувачі могли легко завезти допомогу, а українці її отримали, Мінсоцполітики нагадує як користуватись цифровою платформою

  1. Перейдіть на сайт.
  2. Якщо вас не має в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зареєструйтесь за допомогою КЕП та підтвердіть дані про організацію. Це займає кілька хвилин. 
  3. Заповніть дані про вантажі та декларацію в системі. 
  4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.
  5. Сформуйте Декларацію в системі.
  6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.
  7. Розподіліть вантаж.
  8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товарами – заповніть в системі інвентаризаційний опис. 
  9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги в цифровій системі.  Що дані з декларації або інвентаризаційного опису будуть підтягуватися в звіт автоматично.
  10. У випадку якщо були допущені помилки при поданні інвентаризаційного опису чи звіту, користувач до кінця місяця в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, може подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис.

Джерело: офіційний сайт Мінсоцполітики

опитування бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф.
9689

Заробітна плата: перевірка розрахунків та типові помилки

Обовʼязковий контроль нарахування зарплати убереже бухгалтера від штрафів. Розкажемо, як заробітна плата у бюджетній установі та ОМС перевіряється аудиторами та які професійні «секрети» застосовують аудитори («ревізори»).
14388

Посадова інструкція бухгалтера бюджетної установи – зразок

Прийняли на роботу нового бухгалтера? Ознайомте його з посадовими обов’язками, правами та відповідальністю. Для цього скачайте актуальний зразок посадової інструкції бухгалтера бюджетної установи.
66124

Е-лікарняний – як оплатити під час відпустки

Наразі діють дві форми паперовий та електронний лікарняний. Як діяти роботодавцеві, якщо під час відпустки працівник захворів або має піти у відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами?
9474

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
9670

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді