ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК
Порядок регулює механізм видачі територіальними відділеннями Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – територіальні відділення Фонду) довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю (далі – довідка), які мають основне місце роботи:
- на підприємстві;
- установі;
- організації;
- у тому числі підприємстві, організації громадського об’єднання осіб з інвалідністю;
- філіях;
- представництвах;
- інших відокремлених підрозділах підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародних), утворених відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами;
- у фізичних осіб, які використовують найману працю (далі – роботодавці), виходячи з середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу.
Довідка надається роботодавцю територіальним відділенням Фонду за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період. Роботодавці для отримання довідки відповідно до свого місцезнаходження подають до територіального відділення Фонду такі документи:
- заяву за формою, наведеною у додатку 1 до Порядку;
- список працюючих осіб з інвалідністю за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку.
Філії, представництва, інші відокремлені підрозділи підприємств, установ та організацій (у тому числі міжнародних), утворені відповідно до законодавства України, які мають окремий баланс і самостійно здійснюють розрахунки із застрахованими особами (далі – відокремлений підрозділ), подають документи, передбачені цим пунктом, окремо від юридичної особи, якою вони створені. Подані документи реєструються в журналі реєстрації виданих довідок про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за формою, наведеною у додатку 3 до Порядку.
Територіальні відділення Фонду опрацьовують подані роботодавцем документи з використанням наданої Пенсійним фондом України інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю за формою згідно з додатком до Порядку надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 10 березня 2023 р. № 14-2.
Територіальні відділення Фонду після опрацювання поданих документів, за наявності у них інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування:
- протягом десяти робочих днів після їх реєстрації видають довідку про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за формою, наведеною у додатку 4 до Порядку;
- або протягом п’яти робочих днів після отримання відповідної інформації від Пенсійного фонду України;
- у разі відмови у видачі довідки роботодавцю надається обґрунтована відповідь щодо причин відмови.
Причинами відмови можуть бути:
- подання роботодавцем документів не в повному обсязі;
- оформлення документів неналежним чином;
- виявлення недостовірних даних у поданих роботодавцем документах.
Територіальні відділення Фонду:
- ведуть облік і забезпечують зберігання усієї документації щодо видачі довідок роботодавцю протягом трьох років з дати видачі довідки;
- щокварталу подають інформацію щодо кількості довідок, наданих роботодавцям, до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Довідка видається безоплатно на підставі заяви роботодавця. Довідку в паперовому вигляді отримує роботодавець чи його уповноважений представник, що діє на підставі письмового доручення роботодавця діяти від його імені стосовно визначених завдань, безпосередньо у територіальному відділенні Фонду, до якого було подано заяву про отримання довідки.
Також, згідно з проєктом наказу «Про внесення змін до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 25 березня 2002 року № 169 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства соціальної політики України», пропонується визнати такими, що втратили чинність:
- наказ Міністерства праці та соціальної політики України «Про затвердження форм документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю і виконання ними нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю» від 14 березня 2007 року № 98;
- наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження форми звітності № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю» та Інструкції щодо її заповнення» від 27 серпня 2020 року № 591.
Джерело: наказ Мінсоцполітики «Про внесення змін до наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 25 березня 2002 року № 169 та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства соціальної політики України»