У НАЗК провели дослідження ефективності роботи антикорупційних уповноважених

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) презентувало результати оцінювання ефективності уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання корупції. Це друге подібне дослідження, яке провело НАЗК із початку своєї роботи.

ЗРАЗКИ документів для оформлення сумісництва

У НАЗК провели дослідження ефективності роботи антикорупційних уповноважених

Цього року завдяки цифровізації якісних форм оцінювання до НАЗК було надіслано на 95 % більше форм ніж у минулорічній кампанії оцінювання ефективності уповноважених.

Крім того результати дослідження ще й візуалізовані на Антикорупційному порталі, завдяки чому уповноважені можуть:

  • знайти та з’ясувати механізм власної оцінки ефективності;
  • порівняти власну оцінку з оцінюванням будь-якого іншого органу чи з певним типом органів.

Що ще змінилося порівняно з попереднім дослідженням?

Оптимізували перелік індикаторів аналізу. Індекс ефективності ширше охопив функціонал уповноважених, не перевантаживши обсяг анкетної форми звіту, що економить час на збір даних уповноваженими.

Удосконалили компонент вимірювання ефективності. 40 запитань анкети-самооцінки містять як якісні індикатори щодо різних напрямів роботи уповноваженого, так і кількісні та допоміжні індикатори, що складають оцінку ефективності на основі формул та правил інтелектуального аналізу.

Цифровізували. НАЗК перевело звітування антикорупційних уповноважених в онлайн. Завдяки цьому вперше в Україні було зібрано та проаналізовано ефективність роботи всіх антикорупційних уповноважених. Подання анкет, обробка поданих даних та сам модуль оцінювання вже можна знайти на Антикорупційному порталі.

Покращили систему інтелектуальної перевірки зібраних даних. Анкети уповноважених додатково перевірялися через відкриті дані та обробку звітів доданих до анкети, тому якщо в матеріалах було виявлено неправдиві чи не підтверджені дані до індексу ефективності уповноваженого вносили корективи.

Які цікаві дані отримало НАЗК?

У майже 3600 державних інституціях працює 9 тис. антикорупційних уповноважених. З них 70 % уповноважених займають цю посаду за сумісництвом. Лідерські позиції серед органів, у яких працюють уповноважені-сумісники, займають міські та районні ради (83 %), держпідприємства, установи й організації (81 %), а також районі державні адміністрації (75 %).

Попри це 61 % керівників державних органів при комплектуванні посад усе ж не дотримуються вимог мінімальної чисельності антикорупційних підрозділів. Як наслідок 11 % уповноважених підрозділів укомплектовано лише наполовину. Такі проблеми в майже кожному другому підрозділі органів місцевого самоврядування міського та районного рівнів.

Найвищі показники ефективності серед органів влади отримали обласні державні адміністрації (65 %) та загальнодержавні органи (59 %). Проте середній індекс ефективності антикорупційних уповноважених в Україні складає 35%, а на досить якісному рівні (60% та більше) працює лише один з десяти уповноважених.

Джерело: НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Приклади відрахувань із заробітної плати

Перш ніж виплатити працівникові зарплату, бухгалтер повинен відрахувати із неї податки. А ще можуть бути й аліменти та інші обов’язкові платежі. Усе про відрахування із заробітної плати — у статті.
341533

Електронна декларація – хто подає

Подання декларації – обов’язок посадовців бюджетних установ.❗️Хто має право не подавати електронну декларацію під час воєнного стану та які штрафи передбачено — у нашій консультації.
90405

Електронна декларація – заповнення

Антикорупційне декларування з початком кожного нового року поновлюється, є ще повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, тож публікуємо детальну інструкцію з заповнення декларції. Експерт пояснює, що і в якому розділі слід зазначати.
66128

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3493

Документальне оформлення підсумованого обліку робочого часу

Досить поширені ситуації, коли з огляду на режим роботи та процеси в установі неможливо встановити звичайний 8-годинний робочий час. У цьому випадку на допомогу приходить підсумований облік робочого часу. Що це означає, де застосовується та як правильно здійснити документальне оформлення – читайте далі у статті.
13855

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді