У НАЗК провели дослідження ефективності роботи антикорупційних уповноважених

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) презентувало результати оцінювання ефективності уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання корупції. Це друге подібне дослідження, яке провело НАЗК із початку своєї роботи.

ЗРАЗКИ документів для оформлення сумісництва

У НАЗК провели дослідження ефективності роботи антикорупційних уповноважених

Цього року завдяки цифровізації якісних форм оцінювання до НАЗК було надіслано на 95 % більше форм ніж у минулорічній кампанії оцінювання ефективності уповноважених.

Крім того результати дослідження ще й візуалізовані на Антикорупційному порталі, завдяки чому уповноважені можуть:

  • знайти та з’ясувати механізм власної оцінки ефективності;
  • порівняти власну оцінку з оцінюванням будь-якого іншого органу чи з певним типом органів.

Що ще змінилося порівняно з попереднім дослідженням?

Оптимізували перелік індикаторів аналізу. Індекс ефективності ширше охопив функціонал уповноважених, не перевантаживши обсяг анкетної форми звіту, що економить час на збір даних уповноваженими.

Удосконалили компонент вимірювання ефективності. 40 запитань анкети-самооцінки містять як якісні індикатори щодо різних напрямів роботи уповноваженого, так і кількісні та допоміжні індикатори, що складають оцінку ефективності на основі формул та правил інтелектуального аналізу.

Цифровізували. НАЗК перевело звітування антикорупційних уповноважених в онлайн. Завдяки цьому вперше в Україні було зібрано та проаналізовано ефективність роботи всіх антикорупційних уповноважених. Подання анкет, обробка поданих даних та сам модуль оцінювання вже можна знайти на Антикорупційному порталі.

Покращили систему інтелектуальної перевірки зібраних даних. Анкети уповноважених додатково перевірялися через відкриті дані та обробку звітів доданих до анкети, тому якщо в матеріалах було виявлено неправдиві чи не підтверджені дані до індексу ефективності уповноваженого вносили корективи.

Які цікаві дані отримало НАЗК?

У майже 3600 державних інституціях працює 9 тис. антикорупційних уповноважених. З них 70 % уповноважених займають цю посаду за сумісництвом. Лідерські позиції серед органів, у яких працюють уповноважені-сумісники, займають міські та районні ради (83 %), держпідприємства, установи й організації (81 %), а також районі державні адміністрації (75 %).

Попри це 61 % керівників державних органів при комплектуванні посад усе ж не дотримуються вимог мінімальної чисельності антикорупційних підрозділів. Як наслідок 11 % уповноважених підрозділів укомплектовано лише наполовину. Такі проблеми в майже кожному другому підрозділі органів місцевого самоврядування міського та районного рівнів.

Найвищі показники ефективності серед органів влади отримали обласні державні адміністрації (65 %) та загальнодержавні органи (59 %). Проте середній індекс ефективності антикорупційних уповноважених в Україні складає 35%, а на досить якісному рівні (60% та більше) працює лише один з десяти уповноважених.

Джерело: НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Індексація зарплати 2025

Про правила для нарахування індексації у 2025 році та як індексувати зарплату протягом 2025 року, якщо оклад змінюється – роз'яснить експерт на прикладах у статті.
106643

Коди економічної класифікації видатків бюджету 2025: інструкція застосування

Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді
405870

Зразки наказів про звільнення

Треба наказ про звільнення? Скачайте готові зразки наказів про звільнення: типові формулювання для різних ситуацій — від звільнення за власним бажанням до скорочення штату.
99

Кошторис бюджетної установи – зразок складання та особливості

Кошторис – це головний плановий документ бюджетної установи. Без нього витрачання бюджетних коштів стає нецільовим. Тому складати кошторис бюджетної установи – важливий процес, за якого норми закону потрібно чітко дотримати, а всі витрати-доходи перерахувати.
180300

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді