Верховна Рада прийняла за основу законопроект щодо використання електронних адрес

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Цей законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання електронних адрес» спрямований на запровадження адреси офіційної електронної пошти в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі - адреса офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ), яка разом з офіційною електронною адресою, що функціонуватиме в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, використовуватиметься в судах при здійсненні господарського, цивільного та адміністративного судочинства для направлення учасникам судового процесу копій рішень, ухвал, судових повісток та інших документів в електронній формі.

 Верховна Рада прийняла за основу законопроект щодо використання електронних адрес

Законопроектом передбачено, що юридичні особи (у тому числі державні органи та органи місцевого самоврядування) та фізичні особи - підприємці в обов’язковому порядку упродовж шести місяців з дня набрання чинності цим законом зобов’язані подати державному реєстратору відомості про свою адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ.

Законопроектом вносяться зміни в Господарський процесуальний кодекс, Цивільний процесуальний кодекс, Кодекс адміністративного судочинства, відповідно до яких, суд може здійснювати вручення судових повісток, повідомлень, ухвал та копій рішень і виконавчих документів на адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ, врегульовується визначення моменту отримання таких відправлень.

Також передбачається, що у разі відсутності в учасника справи офіційної електронної адреси або адреси офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ за письмовою заявою учасника справи копія ухвали, судової повістки, судового рішення може направлятися судом на адресу електронної пошти, яку учасник справи зазначив в такій заяві.

Законопроектом пропонується внести зміни в Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», зокрема:

  • ст. 1 доповнити новим терміном «адреса офіційної електронної пошти»;
  • передбачається, що адреса офіційної електронної пошти відноситься до обов’язкових відомостей, що містяться Єдиному державному реєстрі, про юридичну особу, фізичну особу-підприємця, державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, арбітражних керуючих України;
  • встановити, що відсутність в заяві про державну реєстрацію відомостей про адресу офіційної електронної пошти, якщо станом на дату подачі заяви про державну реєстрацію такі відомості відсутні в Єдиному державному реєстрі, є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації.

Проект Закону зареєстровано за №3860-д.

Джерело: Верховна Рада України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Паспорт бюджетної програми місцевого бюджету 2026

Складають паспорт бюджетної програми місцевого бюджету усі головні розпорядники за коштами місцевого бюджету. Розкажемо про особливості заповнення, внесення змін та термін затвердження
70043

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
183445

Оплата праці педагогічних працівників: посадові оклади 2025/2026 року

Розміри окладів педагогічних працівників у 2025/2026 році визначаються за ЄТС. Про по посадові оклади педпрацівників, учителів ДЮСШ і науково-педагогічних працівників поговоримо у статті. Також маємо приклади нарахування зарплати педпрацівникам, що допоможуть вирішити ваші робочі ситуації
427424

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51150

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді