Кабмін впроваджує накопичувальну пенсійну программу для працівників держпідприємств, які підлягають приватизації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

9 грудня 2021 року Уряд ухвалив рішення, розроблене Мінсоцполітики, яке передбачає додатковий соціальний захист у процесі приватизації для працівників підприємств, які перебувають у державній власності та включені до переліку об’єктів великої приватизації.

Кабмін впроваджує накопичувальну пенсійну программу для працівників держпідприємств, які підлягають приватизації


Зокрема, умови продажу об’єктів великої приватизації в частині соціальних зобов’язань майбутніх власників включатимуть впровадження накопичувальних пенсійних програм для працівників.

Це стосуватиметься тих підприємств, які згідно з умовами продажу зберігають основні види діяльності і мають більше 100 працівників.

Майбутні власники таких підприємств укладатимуть пенсійні контракти та сплачуватимуть накопичувальні внески на користь працівників згідно з чинним законодавством про недержавне пенсійне забезпечення.

Пенсійною програмою має бути охоплено щонайменше 50% працівників, а внески за рахунок роботодавця мають становити не менше 4% заробітної плати працівника.

Пенсійна програма може передбачати сплату людиною додаткових внесків на свій накопичувальний пенсійний рахунок з власної заробітної плати, але виключно на добровільних засадах.

Роботодавці мають податкові пільги для реалізації пенсійних програм. Пенсійні внески підприємства не включаються до фонду оплати праці, на них не нараховується єдиний соціальний внесок, а також з них не утримуються податок на доходи фізичних осіб та військовий збір. Тому гривня, яку підприємство перераховує на рахунок працівника в недержавному пенсійному фонді, «коштує» такому підприємству на 50% дешевше за рахунок податкових пільг, ніж гривня, яку людина отримує «на руки» у вигляді заробітної плати.

Коментує Міністр соціальної політики України Марина Лазебна: «Це експериментальний проект. Він триватиме два роки. У ньому важливими є три моменти.

Перший – працівники великих державних підприємств, які будуть приватизовані, отримають додатковий соціальний захист.

Другий – ми залучатимемо більш соціально відповідальних інвесторів до придбання об’єктів великої приватизації. Це збільшує шанси на те, що вони будуть відповідально ставитись не лише до працівників, але і до екології, і взагалі до соціального впливу свого бізнесу.

Третій – ми поширюватимемо практику, коли додаткове накопичувальне пенсійне забезпечення від підприємства є нормою при працевлаштуванні, як у більшості країн світу.

Зараз в Україні з понад 25 тисяч підприємств лише трохи більше 2 тисяч уклали пенсійні контракти на користь своїх працівників. Людина, коли влаштовується на роботу, навіть не задає запитання, а чи є пенсійна програма у роботодавця. На жодному сайті пошуку роботи немає такого поля в описі вакансій.

З огляду на нашу демографію, ми маємо розуміти, що без власних пенсійних накопичень гідних доходів у літньому віці не буде. Тому пенсійні накопичення мають стати модою, а потім нормою. В тому числі, і пенсійні програми від роботодавця. Підприємство без пенсійної програми має бути виключенням, а не правилом. Люди мають обирати місце роботи, в тому числі порівнюючи умови пенсійних програм. Держава має стимулювати створення якомога більше успішних прикладів, які захочеться наслідувати іншим.

І ухвалений сьогодні Урядом експериментальний проект – крок саме в цьому напрямку.

Ми спеціально не обмежували майбутніх власників об’єктів великої приватизації у формі реалізації пенсійної програми. Вони можуть обирати найвигіднішу з урахуванням своїх інтересів.

Можуть створити власний корпоративний недержавний пенсійний фонд. Або створити відкритий недержавний пенсійний фонд і потім претендувати на його участь у другому рівні пенсійної системи. Можуть не створювати нічого, а обрати один з працюючих НПФ в Україні та укласти з ним пенсійний контракт. Можуть взагалі застосувати принцип «гроші ходять за людиною» і запропонувати працівникам кожному вибрати недержавний пенсійний фонд самостійно.

Те саме стосується і умов внесків. Ми встановили лише мінімальний рівень. А далі – все вирішуватиме підприємство. Чи це буде фіксований відсоток внесків, чи він зростатиме в залежності від терміну роботи людини на підприємстві, чи зростатиме в залежності від віку, чи будь-які інші принципи, які допоможуть зробити пенсійну програму ефективним інструментом управління талантами саме на цьому підприємстві.

Я вдячна Фонду державного майна України та особисто Дмитру Сенниченку за соціально відповідальну та активну позицію в цьому питанні. І з нетерпінням очікую на реалізацію цього проекту».

Джерело: Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Розрахунок декретних 2025 на прикладах

Як розрахувати декретні та виплатити в 2025 році? У консультації — алгоритм нарахування декретних, приклади розрахунків, зразки документів та готові бухгалтерські проведення
229043

Програмно-цільовий метод: як застосувати на практиці

В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
9241

Авансовий звіт у 2025 році: бланк та приклад заповнення

Для бухгалтера звична практика – видати працівникам аванс на відрядження, отримати від них авансові звіти, відшкодувати витрати за час поїздки. Та чи певний бухгалтер, що працівник подав авансовий звіт правильно? Надаємо бланк та приклад заповнення.
254396

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді