Чи можна одночасно використовувати два електронні підписи
Запитання
Чи можна одночасно використовувати два кваліфіковані електронні підписи?
Відповідь
Складання первинних документів бухгалтерського обліку
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору (абз. 1 – 3 п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Керівник платника податків:
- визначає;
- змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків;
- та визначає їхні повноваження.
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа.
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами визначає, що:
- автор (платник) створює електронні документи:
- у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі;
- із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.
Зарплата для бронювання: як обчислити для працівника
Для надання права підпису електронних документів іншим особам:
- автор (платник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557.
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.
На сформоване Повідомлення:
- першими накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення;
- після них – кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника;
- і останньою – кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).
Таким чином, суб’єкт господарювання може одночасно використовувати два кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів, від різних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, якщо він є суб’єктом електронного документообігу та надав інформацію до контролюючого органу щодо отримання таких ключів, шляхом направлення Повідомлення.