Щоб з’ясувати, чи можна використовувати повернені кошти, проаналізуйте:
до якого бюджетного періоду належать витрати. Якщо ці суми є витратами минулих бюджетних періодів, їх уже віднесли на результат виконання кошторису. Тому треба коригувати фінансовий результат за попередні звітні періоди. Про відновлення касових видатків у цьому разі не йдеться;
за рахунок коштів якого фонду кошторису провели витрати:
якщо оплату видатків установа провела за рахунок коштів загального фонду, перерахуйте ці суми до доходу загального фонду відповідного бюджету;
якщо це видатки зі спецфонду, ці кошти не треба перерахувати в дохід бюджету. Вони залишаються в розпорядженні установи. Але розпоряджатися ними можна тільки в межах приписів ч. 9 ст. 51 БК.
Якщо кошти надійшли як відновлення видатків минулого року за загальним фондом, складіть бухгалтерську довідку, нарахуйте зобов’язання перед бюджетом та оформте платіжне доручення, щоб перерахувати їх до бюджету.
Готові бухпроведення для обліку повернених коштів поточного й минулого бюджетних періодів
Якщо основний засіб вибуває з установи через його ліквідацію або часткову ліквідацію, таке вибуття оформляють актом. Акт списання буває чотирьох видів. Наразі поговоримо про акт списання основних засобів
Книги обліку розрахункових операцій (КОРО) ведуть установи при проведенні готівкових розрахункових операцій у визначених законодавством ситуаціях. Розглянемо коли їх бюджетній установі вести обов’язково, а коли можна обійтися й без них?
Мінфін регулярно оновлює інструкцію зі застосування КЕКВ. Це зумовлює проблеми в установах, адже вони планують видатки у кошторисах за старими КЕКВ, а проводити їх потрібно вже за новими. Актуальні коди економічної класифікації видатків бюджетних установ 2025 року та їхнього застосування — у цьому огляді