Установа сплатила забезпечувальний депозит: як відобразити в обліку та звітності

8405
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Установа уклала договір оренди приміщення на три роки і заплатила ФДМУ забезпечувальний депозит за КЕКВ 2800. Коли спливе строк оренди, забезпечувальний депозит установі повернуть. Як відобразити в бухгалтерському обліку та звітності таку господарську операцію?

Відповідь

Положення примірного договору оренди передбачає, що орендар має сплатити на рахунок орендодавця до або в день, коли сторони підписують договір, забезпечувальний депозит. Це необхідно для того, щоб виконати зобов’язання орендаря за договором оренди, а також за договором про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг (п. 4.5 Примірного договору оренди нерухомого майна, іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, затвердженого постановою КМУ від 12.08.2020 № 820).

Орендодавець має повернути цей депозит орендарю протягом п’яти робочих днів після того, як отримає від балансоутримувача примірник акта повернення з оренди орендованого майна, підписаного без зауважень.

В бухобліку таку господарську операцію відображайте проведеннями:

  • Д-т 6413, К-т 2313 — орендар перерахував забезпечувальний депозит;
  • Д-т 2313, К-т 6413 — орендарю повернули забезпечувальний депозит.

У звітності відображайте такі кошти в рядку 1150 «Інша поточна дебіторська заборгованість» ф. № 1-дс.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44736

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83402

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
201

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
187049