Установа сплатила забезпечувальний депозит: як відобразити в обліку та звітності

8362
Автор
керівник групи експертів з бюджетного обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, Київ

Запитання

Установа уклала договір оренди приміщення на три роки і заплатила ФДМУ забезпечувальний депозит за КЕКВ 2800. Коли спливе строк оренди, забезпечувальний депозит установі повернуть. Як відобразити в бухгалтерському обліку та звітності таку господарську операцію?

Відповідь

Положення примірного договору оренди передбачає, що орендар має сплатити на рахунок орендодавця до або в день, коли сторони підписують договір, забезпечувальний депозит. Це необхідно для того, щоб виконати зобов’язання орендаря за договором оренди, а також за договором про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг (п. 4.5 Примірного договору оренди нерухомого майна, іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, затвердженого постановою КМУ від 12.08.2020 № 820).

Орендодавець має повернути цей депозит орендарю протягом п’яти робочих днів після того, як отримає від балансоутримувача примірник акта повернення з оренди орендованого майна, підписаного без зауважень.

В бухобліку таку господарську операцію відображайте проведеннями:

  • Д-т 6413, К-т 2313 — орендар перерахував забезпечувальний депозит;
  • Д-т 2313, К-т 6413 — орендарю повернули забезпечувальний депозит.

У звітності відображайте такі кошти в рядку 1150 «Інша поточна дебіторська заборгованість» ф. № 1-дс.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184536

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73413

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104887

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36178